Stres szkolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Jagieła Jarosław (1954- )
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1512)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Stres szkolny
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(865)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(499)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(477)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(452)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(367)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(305)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(263)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Wybory życiowe
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(177)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia na stronach 218-221.
Każdy dyrektor szkoły powinien mieć świadomość tego, że jakaś forma kryzysu w szkole z dużym prawdopodobieństwem nastąpi, trzeba jedynie przewidzieć, kiedy to może się wydarzyć. W myśl dowcipnej maksymy wszystkich pesymistów, nazywanej zasadą Murphego: jeśli coś złego może się stać, to stanie się na pewno. Albo nieco przewrotne stwierdzenie dobrego wojaka Szwejka: nigdy Pan Bóg nie dopuści takiego zła, aby nie dopuścił jeszcze większego. Można zatem powiedzieć każdemu dyrektorowi szkoły, pedagogowi czy nauczycielowi: "Jest bardzo mało prawdopodobne, że uda ci się uniknąć jakiejś formy kryzysu w twojej placówce lub klasie". Wynika to z dynamiki zjawisk międzyludzkich oraz trudnych do przewidzenia zdarzeń losowych. A skoro tak, to warto przygotować się do takiej sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w środowisku edukacyjnym młodzieży / Stanisław Korczyński. - Warszawa : "Difin", 2015. - 233 strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 221-228.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie w zagadnienie stresu
1.1. Stres zły i stres dobry
1.2. Dawne i współczesne rozumienie stresu
1.3. Stres, sytuacja trudna, frustracja
1.4. Sposoby definiowania stresu
1.5. Źródła stresu
1.6. Neurofizjologiczne podłoże rekcji stresowej
1.7. Odporność na stres
1.8. Sposoby przezwyciężania stresu
Rozdział 2. Stres szkolny dzieci i młodzieży
2.1. Stres szkolny i jego źródła
2.2. Symptomy uczniowskiego stresu
2.3. Rodzaje uczniowskiego stresu
2.4. Stres szkolny w świetle dotychczasowych badań
Rozdział 3. Rola nauczyciela w tworzeniu warunków chroniących uczniów przed nadmiernym stresem
3.1. Oczekiwania wobec nauczyciela w świetle psychologii humanistycznej
3.2. Rola kompetencji nauczyciela w tworzeniu przyjaznego klimatu pracy z dziećmi
3.3. Wspieranie motywacji uczniów do nauki drogą do konstruktywnego stresu
Rozdział 4. Założenia metodologiczne własnych badań
4.1. Przedmiot badań i cele badań
4.2. Problemy badawcze
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział 5. Stres edukacyjny gimnazjalistów
5.1. Ogólny poziom stresu gimnazjalistów
5.2. Kategorie czynników stresogennych w subiektywnej ocenie gimnazjalistów
5.3. Czynniki stresogenne związane z przebiegiem przyswajania wiedzy
5.4. Czynniki stresogenne związane z grupą rówieśniczą
5.5. Czynniki związane z zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa
5.6. Stres związany z oddziaływaniem rodziców i nauczycieli
Rozdział 6. Podobieństwa i różnice w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia
6.1. Porównanie ogólnego poziomu stresu na trzech poziomach kształcenia
6.2. Kategorie czynników stresogennych z uwzględnieniem subiektywnych ocen uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
6.2.1. Przeciążenie jako źródło uczniowskiego stresu
6.2.2. Trudności edukacyjne i brak wiary w skuteczność podejmowanych działań
6.2.3. Nauczyciel jako źródło stresu w subiektywnym odbiorze uczniów
6.2.4. Zazdrość w relacjach interpersonalnych jako źródło stresu
6.2.5. Relacje interpersonalne i klimat psychospołeczny grupy rówieśniczej
6.2.6. Zagrożenie poczucia bezpieczeństwa w percepcji badanej młodzieży
6.2.7. Stres wynikający z atmosfery życia rodzinnego i relacji interpersonalnych rodzic–dziecko
Rozdział 7. Szkoła jako czynnik stresogenny na tle innych zdarzeń życiowych
Rozdział 8. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem. Wnioski praktyczne
8.1. Reakcje uczniów na stres edukacyjny
8.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem
8.3. Podsumowanie wyników badań
8.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego
Zakończenie
Spis tabel i wykresów
Bibliografia
Aneks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Doświadczony psychiatra codziennie diagnozuje u dzieci i młodzieży wypalenie. Swoją książką chciałby wywołać dyskusję na temat stresu, który towarzyszy najmłodszym. Tymczasem żyją one w świecie, który gna je bez tchu od jednej przeszkody do następnej i zmusza do walki o wątpliwe wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej