Korczyński Stanisław (1940- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Korczyński Stanisław (1940- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(200)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczyciele
(2)
Ankieta
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Stres szkolny
(1)
Stres zawodowy
(1)
Uczniowie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 331 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stres w środowisku edukacyjnym młodzieży / Stanisław Korczyński. - Warszawa : "Difin", 2015. - 233 strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 221-228.
Książka przeznaczona jest dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się problematyką edukacji. Autor dokonuje w niej analizy podobieństw i różnic w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia. Opisywane źródła stresu w ujęciu ilościowym wzbogaca licznymi wypowiedziami uczniów, świadczącymi o postrzeganiu szkoły, rówieśników, środowiska rodzinnego i samego siebie z punktu widzenia przyczyn irytacji, frustracji i wielu napięć emocjonalnych. Autor, analizując stres edukacyjny, nie ogranicza się tylko do szkoły, ale wiąże go również ze środowiskiem domowym, bowiem źródłem tego stresu może być wiele czynników tkwiących w tym środowisku. W związku z tym dokonuje analizy porównawczej szkoły i środowiska rodzinnego w generowaniu uczniowskiego stresu. Opisuje konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie z nim. Niezwykle wartościowe są wskazania dla nauczycieli i rodziców, mające na celu zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego. Autor daje sporo rad, pozwalających uniknąć cierpienia spowodowanego nerwowymi napięciami, na jakie narażeni są uczniowie we współczesnym świecie oraz pomocnych w poszukiwaniu przystosowania się do sytuacji stresowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Teoretyczne wprowadzenie w zagadnienie stresu
1.1. Stres zły i stres dobry
1.2. Dawne i współczesne rozumienie stresu
1.3. Stres, sytuacja trudna, frustracja
1.4. Sposoby definiowania stresu
1.5. Źródła stresu
1.6. Neurofizjologiczne podłoże rekcji stresowej
1.7. Odporność na stres
1.8. Sposoby przezwyciężania stresu
Rozdział 2. Stres szkolny dzieci i młodzieży
2.1. Stres szkolny i jego źródła
2.2. Symptomy uczniowskiego stresu
2.3. Rodzaje uczniowskiego stresu
2.4. Stres szkolny w świetle dotychczasowych badań
Rozdział 3. Rola nauczyciela w tworzeniu warunków chroniących uczniów przed nadmiernym stresem
3.1. Oczekiwania wobec nauczyciela w świetle psychologii humanistycznej
3.2. Rola kompetencji nauczyciela w tworzeniu przyjaznego klimatu pracy z dziećmi
3.3. Wspieranie motywacji uczniów do nauki drogą do konstruktywnego stresu
Rozdział 4. Założenia metodologiczne własnych badań
4.1. Przedmiot badań i cele badań
4.2. Problemy badawcze
4.3. Zmienne i wskaźniki
4.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
4.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział 5. Stres edukacyjny gimnazjalistów
5.1. Ogólny poziom stresu gimnazjalistów
5.2. Kategorie czynników stresogennych w subiektywnej ocenie gimnazjalistów
5.3. Czynniki stresogenne związane z przebiegiem przyswajania wiedzy
5.4. Czynniki stresogenne związane z grupą rówieśniczą
5.5. Czynniki związane z zagrożeniem poczucia bezpieczeństwa
5.6. Stres związany z oddziaływaniem rodziców i nauczycieli
Rozdział 6. Podobieństwa i różnice w subiektywnej ocenie stresorów edukacyjnych uczniów na różnych poziomach kształcenia
6.1. Porównanie ogólnego poziomu stresu na trzech poziomach kształcenia
6.2. Kategorie czynników stresogennych z uwzględnieniem subiektywnych ocen uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
6.2.1. Przeciążenie jako źródło uczniowskiego stresu
6.2.2. Trudności edukacyjne i brak wiary w skuteczność podejmowanych działań
6.2.3. Nauczyciel jako źródło stresu w subiektywnym odbiorze uczniów
6.2.4. Zazdrość w relacjach interpersonalnych jako źródło stresu
6.2.5. Relacje interpersonalne i klimat psychospołeczny grupy rówieśniczej
6.2.6. Zagrożenie poczucia bezpieczeństwa w percepcji badanej młodzieży
6.2.7. Stres wynikający z atmosfery życia rodzinnego i relacji interpersonalnych rodzic–dziecko
Rozdział 7. Szkoła jako czynnik stresogenny na tle innych zdarzeń życiowych
Rozdział 8. Konsekwencje stresu i sposoby radzenia sobie ze stresem. Wnioski praktyczne
8.1. Reakcje uczniów na stres edukacyjny
8.2. Sposoby radzenia sobie ze stresem
8.3. Podsumowanie wyników badań
8.4. Praktyczne wnioski. Zapobieganie skutkom stresu edukacyjnego
Zakończenie
Spis tabel i wykresów
Bibliografia
Aneks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.94 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej