Socjoterapia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(29)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(16)
Artykuły
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
nieokreślona
(14)
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(2)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Korona Katarzyna
(5)
Grudziewska Ewa
(4)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(2)
Rozesłaniec Małgorzata
(2)
Trojanowska Ewa
(2)
Chimicz Dorota
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Deptuła Maria
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Franczyk Jan Leszek (1956- )
(1)
Huczuk Sylwia
(1)
Jankowiak Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kata Joanna
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimczak Wioletta
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Kubiak Agnieszka
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Mazur Anna (1971- )
(1)
Nosal Kazimierz
(1)
Nowakowska-Bartłomiejczyk Danuta
(1)
Nowotny Janusz (1936- )
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pogłodziński Michał
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rusinkiewicz Joanna
(1)
Sankowski Jacek
(1)
Sawicka Katarzyna (pedagogika)
(1)
Sieczczyńska Danuta
(1)
Skowron Aleksandra
(1)
Sobolewska Katarzyna
(1)
Staszewska Magdalena
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szipluk Anna
(1)
Twardowska Mariola
(1)
Wiatrowska Anna
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wojciechowski Leszek (więziennictwo)
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zagórski Bogdan Jan
(1)
Zglenicka Martyna
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Socjoterapia
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(5)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(4)
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł problemowy
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(8)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Historia
(5)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami.
Poszukiwanie skutecznych metod pracy resocjalizacyjnej jest od zawsze prowadzone i pożądane zarówno z teoretycznego, ale przede wszystkim aplikacyjnego punktu widzenia. Przedłożona do recenzji książka stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, badawczej i aplikacyjnej jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej na gruncie polskim problematyki wykorzystania socjoterapii w pracy z dorosłymi sprawcami przestępstw. Choć socjoterapia na polskim rynku wydawniczym znalazła odzwierciedlenie w ostatnich dziesięciu latach w wielu publikacjach naukowych (...) to zdecydowanie ich głównym podmiotem były dzieci i młodzież, zaś niniejsza publikacja pretenduje do wypełnienia luki w tym zakresie w odniesieniu do osób dorosłych. Książka wpisuje się w nurt humanistycznego podejścia do resocjalizacji (resocjalizacja kreatywna, twórcza, bazująca na zasobach i potencjale jednostki), którego idee (pomimo teoretycznych wskazań i uzasadnień) wciąż są trudne realizacyjnie. Położenie nacisku na relację wychowawczą w pracy z osobami odbywającymi karę pozbawienia wolności jest ważne z punktu widzenia procesu zmiany, jaka ma zajść pod wpływem tego typu oddziaływań [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Zawiera nast. rozdz.: Diagnozowanie psychologiczne nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży; Procesy grupowe w socjoterapii dzieci i młodzieży; Diagnoza procesów grupowych i społecznego funkcjonowania uczestników grupy socjoterapeutycznej; Rola bajek w procesie wspierania rozwoju i terapii dzieci; Elementy muzykoterapii w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Terapeutyczna wartość sztuki i ekspresji artystycznej w pracy socjoterapeutycznej; Drama w rozwijaniu umiejętności społecznych; Filmoterapia jako narzędzie wspomagające socjoterapię dzieci i młodzieży; Etiuda filmowa jako narzędzie działań profilaktycznych i pracy z grupą; Poszukiwanie własnej tożsamości i samoakceptacji w okresie adolescencji; Rozwijanie wiedzy o sobie i innych u młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia w toku intencjonalnych oddziaływań psychoedukacyjnych; Metody twórczej pracy z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi niedostosowaniem społecznym; Sposoby rozwiązywania konfliktów przez wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych; Trening rozwoju kompetencji emocjonalnych dla starszej młodzieży i dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach.
W monografii zostały przedstawione różnorodne aspekty pracy pomagaczy w sytuacji przemocy w rodzinie. Przedstawiono je z perspektywy pracownika socjalnego, pedagoga, prawnika, kuratora sądowego, mediatora sądowego, policjanta, pracownika służby więziennej, psychologa, terapeuty, członka zespołu interdyscyplinarnego, księdza. Ważne jest wskazanie barier w pracy pomagaczy i możliwości współpracy, aby zwiększyć efektywność wspomagania rodzin.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rodzina z problemem przemocy. Podejście interdyscyplinarne (Agnieszka Lewicka-Zelent, Ewa Trojanowska)
Prawne aspekty przemocy w rodzinie. Aktualny stan prawny (Katarzyna Sobolewska, Michał Pogłodziński)
Działania pracownika socjalnego na rzecz rodzin z przemocą (Marta Czechowska-Bieluga, Anna Mazur)
Szkolna diagnoza i skuteczne działania na rzecz dzieci doświadczających przemocy w rodzinie (Danuta Nowakowska-Bartłomiejczyk, Joanna Rusinkiewicz)
Socjoterapia w pracy z dzieckiem doświadczającym przemocy (Agnieszka Kubiak)
Przemoc seksualna wobec dzieci - terapie sprawców i ofiar (Anna Wojnarska)
Praca terapeutyczna z problemem przemocy w rodzinie alkoholowej (Wioletta Klimczak)
Praca terapeutyczna z nieletnimi sprawcami przemocy (Anna Karłyk-Ćwik)
Praca kuratora sądowego z rodziną z problemem przemocy (Kazimierz Nosal, Sylwia Huczuk)
Oddziaływania korekcyjne personelu więziennego wobec skazanych z art. 207 i 209 k.k. (Leszek Wojciechowski, Jacek Sankowski)
Wsparcie duchowe w rodzinie z przemocą - praktyka duszpasterska (Bogdan Jan Zagórski)
Przestrzeń dla mediacji jako formy wsparcia rodziny z problemem przemocy (Agnieszka Lewicka-Zelent )
Osoby starsze jako ofiary przemocy domowej (Dorota Chimicz)
Przemoc a występowanie zaburzeń jedzenia i odżywiania się (Anna Wiatrowska)
Informacje o autorach
Spis schematów, tabel, wykresów
Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 175-185.
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o charakterze wychowawczym z osobą niedostosowaną społecznie, z uwzględnieniem wymogu jej podmiotowego traktowania w grupie socjoterapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa w rehabilitacji medycznej : podręcznik dla studentów i terapeutów / Jerzy Rottermund, Janusz Nowotny. - Wydanie 2, poszerzone / redakcja Jerzy Rottermund. - [Bielsko-Biała] : α-Medica Press, copyright 2016. - 167 stron, [20] stron tablic : ilustracje kolorowe, fotografie, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 164-167.
Książka przeznaczona jest dla studentów i terapeutów zainteresowanych problematyką terapii zajęciowej jako składowej rehabilitacji medycznej. Z uwagi na to, że w gronie odbiorców mogą znaleźć się też osoby o wykształceniu innym niż medyczne, Autorzy przybliżyli najpierw zagadnienia medyczne niepełnosprawności oraz problematykę rehabilitacji medycznej, a w niej fizjoterapii, natomiast w osobnym rozdziale przedstawili podstawy kliniczne terapii zajęciowej. Zasadniczą część opracowania poświęcono terapii zajęciowej. Najpierw przedstawiono ogólną metodykę terapii zajęciowej, a następnie szczegółowo opisano najważniejsze jej działy, z rozbiciem na ergoterapię i arteterapię. W opisach tych zwrócono uwagę na walory terapeutyczne każdego rodzaju zajęć i pokazano możliwości wykorzystania ich w rehabilitacji osób z różnymi dysfunkcjami. Szczególnie wyeksponowano to w odniesieniu do usprawniania ręki, stwarzającego możliwość poprawy w sferze funkcjonalnej, zwłaszcza w zakresie wykonywania czynności życia codziennego, mającego istotne znaczenie dla uzyskania niezbędnej samodzielności chorego. Pokazano również wartość psychoterapeutyczną i socjoterapeutyczną terapii zajęciowej. - [prof. nadzw. dr hab.med. Krystyna Księżopolska-Orłowska, Konsultant Krajowy w dziedzinie rehabilitacji medycznej]
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
2. Niepełnosprawność
2.1. Pojęcia ogólne
2.2. Niepełnosprawność w ujęciu medycznym, psychopedagogicznym i społecznym
2.2.1. Niepełnosprawność w ujęciu medycznym
2.2.2. Niepełnosprawność w ujęciu psychologicznym
2.2.3. Niepełnosprawność w ujęciu pedagogicznym
2.2.4. Niepełnosprawność w ujęciu społecznym
2.3. Przyczyny niepełnosprawności
2.4. Sytuacja osób niepełnosprawnych i ich rodzin
3. Rehabilitacja
3.1. Rodzaje rehabilitacji
3.1.1. Rehabilitacja medyczna
3.1.2. Rehabilitacja społeczna
3.1.3. Rehabilitacja zawodowa
3.2. Zasady rehabilitacji
3.3. Składowe rehabilitacji medycznej
3.4. Zespół rehabilitacyjny
3.5. Ogniwa rehabilitacji
4. Fizjoterapia
4.1. Diagnostyka fizjoterapeutyczna
4.2. Kinezyterapia
4.3. Fizykoterapia
5. Terapia zajęciowa
5.1. Terapia zajęciowa w ujęciu historycznym
5.2. Podstawowe przesłanki terapii zajęciowej
5.3. Terapia zajęciowa w procesie rehabilitacji
5.4. Ogólna metodyka terapii zajęciowej
5.4.1. Cele terapii zajęciowej
5.4.2. Zasady terapii zajęciowej
5.4.3. Formy terapii zajęciowej
5.4.4. Środki terapii zajęciowej
5.4.5. Metody terapii zajęciowej
5.5. Badanie pacjenta dla potrzeb terapii zajęciowej
5.5.1. Dokumentacja w terapii zajęciowej
5.6. Ergonomiczne aspekty terapii zajęciowej
5.7. Ergoterapia i arteterapia jako działy terapii zajęciowej
5.7.1. Ergoterapia
5.7.2. Arteterapia
5.8. Socjoterapia
6. Zastosowanie kliniczne terapii zajęciowej
6.1. Najważniejsze choroby i dysfunkcje stanowiące wskazanie do terapii zajęciowej
6.2. Terapia zajęciowa u osób korzystających z zaopatrzenia ortopedycznego
6.3. Współpraca terapeuty zajęciowego z zespołem rehabilitacyjnym
7. ZAKOŃCZENIE
8. PIŚMIENNICTWO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615.8 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 94.
Poradnik zawiera program świetlicy, plan pracy na rok szkolny oraz przykłady różnych zajęć: integracja grupy, komunikacja interpersonalna, zdrowie i zagrożenia, poczucie własnej wartości, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, asertywność. Autorka proponuje też różne zabawy i imprezy dla grupy. W programie podano formy i metody realizacji poszczególnych treści z uwzględnieniem wielu adresatów programu. Z poradnika może korzystać każda świetlica oraz nauczyciel-wychowawca, ponieważ zawarte w nim propozycje dotyczą nabywania umiejętności interpersonalnych, wzmacniania poczucia własnej wartości oraz poczucia akceptacji i przynależności do grupy. Cele te zawarte są przecież w każdym programie wychowania i nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 374 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia na stronach 161-163.
Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań). W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków). Proponowane bloki zajęć inspirowane są wieloletnimi doświadczeniami dydaktycznymi i terapeutycznymi Autorek w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej