Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(27)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(21)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Nalaskowski Stanisław (1923-2007)
(2)
Ayres Linda R
(1)
Basińska Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bitenc Nina
(1)
Borowska Bernadeta
(1)
Bryniewicz Wioleta
(1)
Christodoúlou Nikoléta
(1)
Craggs Tracy
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dobrzyńska Aleksandra
(1)
Edeso Egia Mikel
(1)
Gorgiel Andrzej
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Janowski Andrzej (1935-2020)
(1)
Janowski Maciej (1963- )
(1)
Jurga Małgorzata
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kania Jan (1945- )
(1)
Karatasou Katerina
(1)
Kierszka Danuta
(1)
King Emma
(1)
Kohtamäki Natalia (1981- )
(1)
Kolańska Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kozłowski Kazimierz (1942- )
(1)
Kromolicka Barbara
(1)
Krzychała Sławomir
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Kulig-Kozłowska Agnieszka
(1)
Lisicki Michał (1969- )
(1)
Lukov Vladimir Andreevič (1948-2014)
(1)
Marciniak Arkadiusz (1964- )
(1)
Marciniak Katarzyna (etnograf)
(1)
Martínez Rodriguez Rosa
(1)
Mańczak Jacek
(1)
Mańkowska Eugenia
(1)
Micińska Magdalena
(1)
Mieleszkiewicz Ewa
(1)
Moś Wiktor Jan
(1)
Mustar Damjana
(1)
Nikołajew Jan
(1)
Nowak Julitta
(1)
Ociesa Anna
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Owczarek Piotr
(1)
Panfil Violetta
(1)
Parafiniuk-Soińska Janina (1922-2012)
(1)
Paris Scott G. (1946- )
(1)
Pavlou Victoria
(1)
Perrott Elizabeth
(1)
Pieńkowska Beata (pedagog)
(1)
Pijarowska Renata
(1)
Pospieszna Anna
(1)
Przybylska Ewa (1960- )
(1)
Ragazzi Federica
(1)
Retegi Rekalde Olatz
(1)
Rutkowiak Joanna (1935- )
(1)
Ryś Ewa
(1)
Salmonowicz Henryk
(1)
Seweryńska Anna Maria
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Stawierej Sebastian
(1)
Strawa Tadeusz
(1)
Svetelj Nina
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szczygielska Swietłana
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymańska Beata (tłumacz)
(1)
Taraszkiewicz Małgorzata
(1)
Teml Hubert
(1)
Toczek Sławomir
(1)
Tomaszek Bożena
(1)
Tronczyńska Janina
(1)
Turchi Massimo
(1)
Tymiakin Leszek
(1)
Wachowicz Ludwika
(1)
Wenska Izabella
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wiśniewska Dorota
(1)
Wiśniewska Halina (1931-2018)
(1)
Wróblewska Teresa (pedagogika)
(1)
Wójcicka Małgorzata
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Żółkowska Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Metody nauczania
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Artykuły
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Innovation in legal education : facing the pandemic / Natalia Kohtamäki . W: Cyberpandemia = cyberpandemic. S. 51-60. - 2020.
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części. Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów - autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak - dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu. Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole - metodach i formach wspierania i rozwoju. Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 337-356. Indeks.
Książka Sławomira Krzychały jest dziełem ukazującym wielowymiarowe podejście do tutoringu szkolnego, w perspektywie założeń teoretycznych, realizowanych działań, aktywności nauczycieli i nauczycielek, ale również (a w zasadzie przede wszystkim) podsumowania pewnego przedsięwzięcia edukacyjnego i interpretacji doświadczeń, jakie wraz z nim się pojawiły. […] o wyjątkowości niniejszej publikacji świadczą: badane instytucje (gimnazja), czas badania i przygotowania monografii (reforma oświaty z 2016 roku). W ten sposób monografia staje się naukowym podsumowaniem zarówno pewnego typu szkół, jak i unikatowych projektów w nich realizowanych i będzie czytana jako jedno z pierwszych podsumowań funkcjonowania polskich gimnazjów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; [tom 29])
Bibliografia, netografia na stronach 229-239. Indeks.
Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie - samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia prezentuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której nowoczesne technologie odgrywają znaczącą rolę. Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś atrakcyjny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, rozmaite witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach, lecz przede wszystkim prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z wykorzystaniem technologii cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi. Witold Bobiński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Małego Dziecka; 12)
Bibliografia przy artykułach.
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 287-297.
Czy niemowlęta potrafią liczyć? Kiedy małe dziecko rozumie, że „cztery” to nie to samo co „czwarty”? I co możemy zrobić, żeby dziecko polubiło matematykę?Matematyka jak mało która nauka uczy przede wszystkim myśleć, dlatego tak ważne jest, żeby dziecko z radością wkraczało w świat pojęć matematycznych. „Gen liczby” prezentuje pomysł na edukację matematyczną małego dziecka. Autorzy pomagają dorosłym zrozumieć, jak rozwija się myślenie matematyczne, podpowiadają, na co warto zwrócić uwagę, aby dzieciństwo dobrze zaowocowało wtedy, kiedy przyjdzie czas na regularną edukację matematyczną.Książka tłumaczy, jak codzienne aktywności przyczyniają się do rozwoju umysłowego, jak pokierować uwagą dziecka tak, by zauważyło to, co ważne z matematycznego punktu widzenia. Napisany przez ekspertów od edukacji matematycznej i oparty na najnowszych badaniach naukowych, „Gen liczby” może być również znakomitą pozycją dla zaangażowanych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.016:51 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: praca zbiorowa.
Bibliografia przy pracach.
SPIS TREŚCI
Tadeusz Strawa, Wprowadzenie
Kazimierz Kozłowski, Historyczny i społeczny wymiar myśli humanistycznej na Pomorzu Zachodnim
Janina Parafiniuk-Soińska, Wybrane teoretyczne przesłanki humanistycznej edukacji
Włodzimierz Goriszowski, Edukacja humanistyczna celem i zadaniem współczesnej cywilizacji XXI wieku
Waleryj Łukow, Edukacja humanistyczna - ujęcie tezaurologiczne
Jan Kania, Humanistyczna orientacja współczesnej nauki o organizacji i zarządzaniu
Teresa Wróblewska, Edukacja obywatelska wobec nowych wspólnot w Europie
Danuta Kierszka, O nowej orientacji edukacji humanistycznej
Ewa Przybylska, Problematyka płci społecznej a edukacja humanistyczna
Iwona Kolańska, Edukacja humanistyczna wymogiem czasów współczesnych
Tadeusz Strawa, Ponowoczesność w edukacji humanistycznej
Teresa Żółkowska, Humanizm a wartości socjalne Unii Europejskiej
Małgorzata Wójcicka, Antropologie filozoficzne różnych epok jako źródło niejednorodności pojęcia humanizmu
Bogdan Gębski, Edukacyjne możliwości replikacji kulturowej (memy)
Swietłana Szczygielska, Humanistyczny aspekt rozwoju estetycznego studentów uczelni technicznych
Jan Nikołajew, Grażyna Tronczyńska, Edukacja zdrowotna w procesie przemian społecznych
Henryk Salmonowicz, Regionalizm w teorii i praktyce integracji gospodarczej
Kazimierz Wenta, Samokształcenie w społeczeństwie informacyjnym
Dorota Wiśniewska, Dylematy edukacji humanistycznej kształtujące wizerunek współczesnej szkoły
Julitta Nowak, Wpływ procesu ruralizacji miasta na kształt międzypokoleniowej asymilacji kulturowej
Barbara Kromolicka, Wolontariat podstawą edukacji humanistycznej
Beata Pieńkowska, Humanistyczny wymiar zjawiska przemocy
Andrzej Gorgiel, Wpływ humanizacji życia na pracę i efektywność działania policji
Ewa Ryś, "Czytanie" symboli podstawą edukacji humanistycznej
Piotr Owczarek, Sebastian Stawierej, Patologie społeczne a edukacja humanistyczna
Eugenia Mańkowska, Motywacyjna funkcja oceny
Wioleta Bryniewicz, Nowa rzeczywistość współczesnej szkoły
Bogdan Gębski, Miejsce młodzieży we współczesnym społeczeństwie polskim
Henryk Salmonowicz, Uwarunkowania tendencji do międzynarodowej integracji gospodarczej
Teresa Żółkowska, Miejsce osób niepełnosprawnych w społeczeństwie
Jacek Mańczak, Edukacja wobec wielorakich systemów aksjologii społecznej
Swietłana Szczygielska, Środowisko - edukacja (wartości estetyczne) - jednostka
Anna Ociesa, Humanistyczny wymiar pomocy społecznej
Wiktor Jan Moś, Wybrane problemy edukacji dorosłych w obliczu przemian społeczno-gospodarczych
Tadeusz Strawa, Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.922.7:616.8-053.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 372.880.84 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej