Diagnoza pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
nieokreślona
(25)
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Deptuła Maria (pedagog)
(2)
Fuks Agata
(2)
Perzycka Elżbieta
(2)
Ziętara Renata
(2)
Chojak Małgorzata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Drobek-Ziemińska Beata
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Grochocińska Rita
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górniewicz Ewa (1959- )
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kata Joanna
(1)
Klonowska Katarzyna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Niemierko Bolesław (1935- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Tomczak Joanna (nauczanie początkowe)
(1)
Tomczak Joanna (pedagog)
(1)
Trojanowska Ewa
(1)
Wenta Kazimierz (1937- )
(1)
Wenta Kazimierz (1937-2017)
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Pedagodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1514)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Diagnoza pedagogiczna
(-)
Rodzina
(1122)
Powieść młodzieżowa polska
(991)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(866)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(646)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(534)
Bajkoterapia
(506)
II wojna światowa (1939-1945)
(502)
Wojsko
(485)
Tajemnica
(479)
Powieść niemiecka
(478)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(453)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(375)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(368)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(355)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(311)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(309)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(277)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(264)
Policjanci
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(230)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Zabójstwo
(225)
Matki i córki
(224)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Wsie
(203)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(193)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Wybory życiowe
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(184)
Osoby zaginione
(183)
Chłopcy
(178)
Publicystyka polska
(177)
Podróże
(175)
Geografia
(173)
Dziennikarze
(171)
Dziadkowie i wnuki
(170)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(162)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 422-439. Indeks.
Praca jest podręcznikiem akademickim przeznaczonym dla studentów nauk o wychowaniu, a przede wszystkim pedagogów i psychologów. Jak pisze autorka we wstępie, kieruje ją również do praktyków, a więc pedagogów szkolnych, nauczycieli różnych przedmiotów, terapeutów oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Rozpoczynając od szerokiego omówienia diagnozy, autorka przechodzi do jej praktycznego zastosowania w pedagogice i psychologii. Omawia metody i techniki diagnostyczne, wraz z propozycją narzędzi badawczych takich, jak kwestionariusze, arkusze i dzienniki obserwacji. Całość kończy zaprezentowanie konkretnych wzorów tych narzędzi. Na podkreślenie zasługuje również fakt szczegółowych ilustracji graficznych prezentowanych treści. Jak pisze w recenzji profesor Tadeusz Pilch, w podręczniku tym są „zawarte wszelkie informacje na każdy możliwy temat i w każdy zakresie związane ze sztuką prowadzenia badań”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [331]-374. Indeks.
Doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Książka nie jest drugim wydaniem "Psychologii dysleksji", ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie Czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 181-185.
Książka zawiera gotowe arkusze diagnostyczne, czyli praktyczną pomoc przy indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i postrzeganiu go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych. To bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi. [www.azymut.pl, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3-021.64 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.2 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : rysunki ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 151-162.
Na stronie redakcyjnej błędne oznaczenie: wydanie 5.
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych.
Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej