Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(163)
Forma i typ
Książki
(163)
Publikacje naukowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(79)
nieokreślona
(68)
dostępne
(41)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(35)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(5)
Czytelnia dla Dorosłych
(80)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(5)
Autor
Andruszko Robert
(9)
Urban Bronisław (1942-2014)
(8)
Bankowicz Marek (1960- )
(7)
Hunia Justyn
(7)
Tobiasz-Adamczyk Beata
(5)
Czabanowska-Wróbel Anna (1962- )
(3)
Dovey Jon
(3)
Kennedy Helen W
(3)
Klimasiński Krzysztof (1939-2006)
(3)
Macios Tomasz
(3)
Oksiuta Anna
(3)
Pilecka Władysława (1948- )
(3)
Sadza Agata
(3)
Tkaczyński Jan Wiktor (1960- )
(3)
Aleksandrowicz Jerzy Witold (1936- )
(2)
Bankowicz Bożena
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Czwojdrak Aleksandra
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gulla Bożena
(2)
Gąsior-Niemiec Anna
(2)
Jelavich Barbara
(2)
Jelonek Adam W. (1968- )
(2)
Józefik Barbara
(2)
Komorowska Magdalena
(2)
Król Marek
(2)
Müller Łukasz
(2)
Notbohm Ellen
(2)
Owsiak Anna
(2)
Polak Krzysztof (1957- )
(2)
Rothschild Babette
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Szurek Agnieszka
(2)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(2)
Usakiewicz Wojciech
(2)
Wysocka-Pleczyk Małgorzata
(2)
Zabawa Krystyna
(2)
Świstak Marek (1982- )
(2)
Adamski Franciszek (1930- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Alter Adam L. (1980- )
(1)
Badura-Madej Wanda
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Bailey Olga Guedes (1958- )
(1)
Banaś Monika
(1)
Bandoła Katarzyna
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barthes Roland
(1)
Barzdo Maciej
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Beck Aaron T
(1)
Benedycka Aleksandra
(1)
Berend Tibor Iván (1930- )
(1)
Berent Jarosław
(1)
Beytien Alyson
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielańska Anna
(1)
Biłko Jacek
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Boguni-Borowska Małgorzata
(1)
Bolechała Filip
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bourne Edmund
(1)
Brent Mike
(1)
Brożek-Mucha Zuzanna
(1)
Bruner Edward M
(1)
Brzyska Monika
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bułka Dariusz
(1)
Cammaerts Bart
(1)
Carpentier Nico
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Century Douglas (1964- )
(1)
Chmielewska Anna (alergolog)
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Ciszowski Krzysztof
(1)
Ciępka Piotr
(1)
Cohen Judith A
(1)
Comaroff Jean (1946- )
(1)
Comaroff John L. (1945- )
(1)
Czapska Janina
(1)
Czarnobilska Ewa
(1)
Czarnomski Michał (1943- )
(1)
Dawson Geraldine (1951- )
(1)
Dawson Peg
(1)
Deblinger Esther
(1)
Della Porta Donatella (1956- )
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Derwich Karol
(1)
Diani Mario (1957- )
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka
(1)
Dobrzyńska-Mesterhazy Agnieszka (1962-2006)
(1)
Doniec Renata
(1)
Drabina Jan (1939- )
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(163)
Język
polski
(163)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rodzice dzieci z autyzmem
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Młodzież
(10)
Rodzina
(10)
Autyzm
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Psychoterapia
(8)
Relacje międzyludzkie
(7)
Agresywność
(5)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(5)
Tematy i motywy
(5)
Unia Europejska (UE)
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Leczenie
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Patologia społeczna
(4)
Polityka międzynarodowa
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Gry komputerowe
(3)
Jakość życia
(3)
Literatura dla młodzieży
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Ruchy społeczne
(3)
Stres pourazowy
(3)
Trauma
(3)
Wojna 1939-1945 r.
(3)
Zaburzenia autystyczne
(3)
Zachowanie
(3)
Administracja
(2)
Alkoholizm
(2)
Bałkańskie, kraje
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dżihad
(2)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(2)
Historia
(2)
Informacja
(2)
Instytucje europejskie
(2)
Kobieta
(2)
Literatura polska
(2)
Ludzie starzy
(2)
Marginalizacja społeczna
(2)
Matki i córki
(2)
Matki i synowie
(2)
Małżeństwo
(2)
Media społecznościowe
(2)
Medycyna
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Polityka
(2)
Polityka narodowościowa
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Praca
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przemoc wobec ludzi starych
(2)
Przestępczość
(2)
Psychologia
(2)
Psychopatologia
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stres
(2)
Służba bezpieczeństwa
(2)
Taoizm
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia zabawą
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie
(2)
Władza państwowa
(2)
Zaburzenia nerwicowe
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zachowania zdrowotne
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Afganistan
(1)
Afryka
(1)
Agencje europejskie
(1)
Alienacja
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antropologia symboliczna
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomiczny układ nerwowy
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autorytaryzm (politologia)
(1)
Bezpieczeństwo ekologiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(16)
1989-2000
(9)
2001-0
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(4)
1989-
(4)
1901-
(2)
1945-
(2)
1701-1800
(1)
2001-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 800 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Niemcy
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Australia
(2)
Bliski Wschód
(2)
Chiny
(2)
Daleki Wschód
(2)
Indie
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Słowacja
(2)
Węgry
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bułgaria
(1)
Czechosłowacja
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Japonia
(1)
Jaworzno (woj. śląskie)
(1)
Kanada
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kolumbia
(1)
Korea Południowa
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kuwejt
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Meksyk
(1)
Namibia
(1)
Niemcy (Republika Demokratyczna)
(1)
RPA
(1)
Rosja
(1)
Rumunia
(1)
Syberia (Rosja)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(17)
Opracowanie
(14)
Monografia
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Poradnik
(8)
Podręcznik
(7)
Raport z badań
(5)
Podręczniki
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Antologia
(2)
Literatura polska
(2)
Stan badań
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(19)
Psychologia
(18)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Literaturoznawstwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Historia
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Biologia
(1)
Dom i ogród
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
163 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ciało pamięta. T. 2, Rewolucja w terapii traumy / Babette Rothschild ; tłumaczenie Anna Owsiak. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2021. - 246, [1] strona, [1] karta tablic złożona luzem : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 235-241. Indeks.
Kontynuacja książki pt.: Ciało pamieta: psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym.
Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak zastosować wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild, odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów, jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gender Studies ISUJ)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka prezentuje wyniki ogólnopolskich badań sondażowych dotyczących równości płci i jakości życia przeprowadzonych w ramach projektu „Równość płci a jakość życia. Rola równości płci w rozwoju w Europie na przykładzie Polski i Norwegii” (GEQ), realizowanego w latach 2013-2016 przez polsko-norweskie konsorcjum naukowe pod kierownictwem prof. dr hab. Krystyny Slany. Autorki i Autorzy podejmują dyskusję na temat relacji między równością płci i jakością życia, przyglądając się czynnikom warunkującym dobrostan, zdrowie czy zadowolenie z życia kobiet i mężczyzn w polskim społeczeństwie. Zebrane teksty dostarczają pogłębionych analiz występujących nierówności między kobietami a mężczyznami w różnych obszarach życia - w sferze życia rodzinnego, na rynku pracy, w zakresie aktywności obywatelskiej, występowania przemocy czy w powiązaniu ze zdrowiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 305 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(100)"1939/1945" [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 217-230. Indeksy.
Żyjemy w czasach, w których dostęp do Internetu przestał być wyborem. W dobie sieciowego społeczeństwa informacyjnego niekorzystanie z sieci może skutkować wykluczeniem z wielu sfer życia, zarówno prywatnego, jak i publicznego. Rozwój i upowszechnienie dostępu do Internetu, a także pojawienie się narzędzi Web 2.0 początkowo spowodowały wybuch entuzjazmu. Internet stał się symbolem demokratyzacji, postrzegany był jako remedium na wiele bolączek współczesnego świata. Niektórzy w rozwoju ICT, powszechnej komputeryzacji i informatyzacji dopatrywali się potencjalnego źródła zrównoważonego rozwoju i narzędzi pozwalających redukować nierówności społeczne. Szybko jednak okazało się, że przestrzeń internetowa została zdominowana przez duże firmy świadczące usługi informacyjno-komunikacyjne, a ich działania budzą coraz więcej obaw. W ciągu kilku ostatnich lat Facebook stał się integralnym elementem przestrzeni internetowej. Mimo licznych kontrowersji,związanych zwłaszcza z polityką prywatności, liczba jego użytkowników stale wzrasta, a w 2017 roku przekroczyła dwa miliardy. Coraz częściej można się spotkać z opinią, że Facebook stanowi współcześnie „drzwi do całego Internetu”. Rodzą się jednak pytania: Jakie są społeczne konsekwencje tak ogromnej popularności założonego przez Marka Zuckerberga serwisu? Czy korzystanie z Facebooka jest dziś dla internautów wyborem, czy może koniecznością? Jakie są doświadczenia osób, które zdecydowały się opuścić serwis? Co się stanie, kiedy spróbujemy na kilka dni usunąć swój profil? Książka stanowi próbę odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących fenomenu amerykańskiego serwisu społecznościowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 321.7 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Praca stanowi próbę interdyscyplinarnego ujęcia przejawów dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży. Wykorzystując współczesne teorie z obszaru nauk społecznych, autorzy rozpraw ukazują oryginalne przejawy oraz osobowościowe i charakterystyczne dla ostatniego dziesięciolecia społeczne uwarunkowania zachowań patologicznych. Interpretacje wyników badań empirycznych oraz koncepcje teoretyczne koncentrują się na ukazaniu związku między zaburzeniami emocjonalnymi i ich korelatami behawioralnymi. Oprócz analiz i diagnoz, praca zawiera wiele propozycji z zakresu profilaktyki i terapii, uwzględniających współczesne teorie i doświadczenia praktyczne.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Wystąpienie Dyrektora Instytutu Pedagogiki UJ - Prof. dr hab. Franciszka Adamskiego
CZĘŚĆ PIERWSZA
OSOBOWOŚCIOWE I SPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ZABURZEŃ W ZACHOWANIU I PRZESTĘPCZOŚCVI MŁODZIEŻY
Kazimierz Pospiszyl, Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży
Theodore Hellbrügge, Dyssocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży
Mieczysław Radochoński, Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości
Władysława Pilecka, Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka
Jan Szałański, Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego młodocianych
Krzysztof Klimasiński, Zaburzenia osobowościowe u młodzieży - psychopatia i socjopatia
Dorota Kubacka-Jasiecka, W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności
Stanisław Lipiński, Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej
Bronisław Urban, Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych
Danuta Borecka-Biernat, Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych
Beata Pastwa-Wojciechowska, Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji
Adam Mikrut, Sławomir Olszewski, Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim
Lidia Godzwon, Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej
Urszula Dudziak, Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej)
Henryk Machel, Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej
Małgorzata Kowalczyk-Jamnicka, Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych
Patrycja Huget, Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu dzieci
Jacek Biłko, Oczekiwania społeczne i poszukiwanie własnego "Ja" jako model wyjaśniający niektóre agresywne zachowania młodzieży
CZĘŚĆ DRUGA
CZYNNIKI WARUNKUJĄCE EFEKTYWNOŚĆ PROFILAKTYKI I RESOCJALIZACJI
Lesław Pytka, Resocjalizacja - anachronizm, utopia czy nowe wyzwanie socjopedagogiczne?
Czesław M. Cekiera, Rozwój ku wyższym wartościom profilaktyką przestępczości
Andrzej Bałandynowicz, Rodzina, sąsiedztwo i dewiacja młodzieży
Andrzej Bałandynowicz, Uczeń, szkoła i przestępczość nieletnich
Józef Kuźma, Diagnoza uwarunkowań środowiskowych postaw agresywnych wśród młodzieży szkolnej
Stanisław Kawula, Współczesne podkultury młodzieżowe: kontestacja czy przestępczość
Teresa Sołtysiak, Sataniści dawniej i dziś (niektóre objawowe aspekty zjawiska)
Franciszek Wojciechowski, Nieprzystosowanie społeczne u młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie - na przykładzie placówek specjalnych
Michał Czarnomski, Odpowiedzialność nieletnich za przestępstwa o szczególnej szkodliwości społecznej
Adam Szecówka, Korygowanie interakcji uczniów niedostosowanych społecznie
Anna Nowak, Sytuacja rodzinna nieletnich przestępców
Tomasz Męcik, Leszek Wieczorek, Sytuacja rodzinna nieletnich, wobec których wydano prawomocne orzeczenia sądowe w Polsce w latach 1985-1994
Halina Marczak, Zaburzenia w zachowaniu się dzieci matek odbywających karę pozbawienia wolności
Mariusz Sztuka, Permisywizm i rygoryzm społeczeństwa jako ramy interwencji resocjalizacyjnej na tle współczesnych tendencji w przestępczości nieletnich
Jacek Hubicki, Metody oddziaływań resocjalizacyjnych stosowane przez Centre for Faith and Justice w Dublinie
Mariusz Nowakowski, Koncepcja zróżnicowanych oddziaływań jako szansa dla współczesnej resocjalizacji
Barbara Kowalska-Ehrlich, Młodzież przed sądem
Jan Samek, Sztuka jako medium działań profilaktyczno-resocjalizacyjnych. Komunikat
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.92 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa], 316.6 [Filia Naukowa] (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Kompleksowy przegląd teoretycznych i praktycznych aspektów diagnostyki dzieci z ASD. Złożone i wieloaspektowe zagadnienie, jakim jest diagnostyka zaburzeń ze spektrum autyzmu, po raz pierwszy doczekało się pełnego opisu zawartego w jednej publikacji. Redaktorom udało się zaprosić do współpracy 28 wybitnych specjalistów – zarówno badaczy i naukowców, jak i doświadczonych klinicystów – dzięki czemu powstała książka, która stanowi pomost między teorią a praktyką kliniczną. Obok opisów trafnych i rzetelnych metod oceny tej złożonej, często trudnej do zrozumienia grupy zaburzeń, autorzy uwzględnili liczne współwystępujące przypadłości oraz problemy, które mają osoby z ASD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 351-383. Indeks.
Publikacja jest wnikliwą analizą kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej w kontekstach pedagogicznym i prawnym. Justyna Kusztal stawia w swojej pracy szereg pytań o znaczenie, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest dobru dziecka i zasadzie działania dla dobra dziecka. Zdaniem autorki tylko na gruncie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej w jej obecnym stanie, definiowanym w literaturze przedmiotu jako ciągłość i zmiana, jest możliwe dokonanie analizy i rekonstrukcji znaczenia kategorii tak niejednolitej, nasyconej wieloma zaszłościami, wyobrażeniami, mitami, jak dobro dziecka-wychowanka, bo to ona stanowi sens i umocowanie aksjologiczne działań nakierowanych na zmniejszanie obszarów niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. Praca ma charakter interdyscyplinarny i składa się z trzech zasadniczych części. W części pierwszej autorka wyprowadza z literatury pedagogicznej kategorię badawczą dobra dziecka, by w części drugiej pokazać, czy i jak funkcjonuje ona we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej i naukach prawnych. W części trzeciej proponuje i realizuje własną koncepcję badań empirycznych, których przedmiotem są znaczenie dobra dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w procesie resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 199-202. Indeks.
Stwórz dom przyjazny dla autyzmu Dwie kobiety, matka dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapeutka mowy i języka, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi radami pomagającymi wspierać rozwój dzieci autystycznych w środowisku domowym. Tara Leniston, oprowadzając czytelników po kuchni, sypialni czy salonie, pokazuje, w jaki sposób można zaadaptować kolejne pomieszczenia, bez zbędnych kosztów i rezygnowania z własnych upodobań. Autorka radzi, jak wykorzystać wspólną przestrzeń do wzmacniania więzi z dzieckiem i pomóc mu prawidłowo się rozwijać. Opisane przez Tarę rozwiązania zostały uzupełnione komentarzami Rhian Grounds, terapeutki mowy i języka specjalizującej się w pracy z dziećmi autystycznymi. Wyczerpujące wskazówki terapeutyczne pokazują praktyczne zastosowanie technik komunikacyjnych odpowiednich dla dziecka, uczą budowania i umacniania z nim więzi oraz zachowania przestrzeni dla siebie i innych członków rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 321.6 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 050+070 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecka zdiagnozowano autyzm. Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca „dziesięć rzeczy”, które pomagają zrozumieć - nie zdefiniować - dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą wszystkich rodziców, krewnych, pracowników społecznych, nauczycieli oraz terapeutów dzieci z autyzmem. [www.empik.com, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-325.
Książka wyrasta z refleksji nad zaangażowaniem obywatelskim w odniesieniu do życia publicznego w kontekście doświadczeń polskich i niemieckich. Zaangażowanie to przejawia się w aktywności mieszkańców w różnych obszarach przestrzeni lokalnej. Partycypacja stwarza możliwość uczenia się obywatelskości, szczególnie przez osoby dorosłe. Edukacja obywatelska jest więc procesem, który ułatwia poznawanie życia społecznego i sprawne w nim funkcjonowanie. W publikacji poddano analizie edukacyjne aspekty aktywności podejmowanej w przestrzeni lokalnej w ramach budżetów obywatelskich. Założono, że budżety są narzędziami niwelacji niedorozwoju mechanizmów partycypacji społecznej i demokratyzacji istotnych sfer życia publicznego. Omówiona idea umożliwia członkom społeczeństwa współzarządzanie na poziomie lokalnym i aktywność w sferze publicznej. Stwarza szansę uczenia się obywatelskości, rozumienia zasad funkcjonowania demokratycznego państwa, kształtuje postawy i umiejętności, w wyniku których możliwe staje się zaangażowanie obywatelskie. Tezą publikacji jest stwierdzenie, że lokalne zaangażowanie obywatelskie uznać można za kategorię stanowiącą płaszczyznę realizacji dążeń jednostek do poczucia współdziałania i współbycia w szerszym kontekście społecznym.
"Praca zawiera dobry i wiarygodny, inteligentnie skonstruowany opis: genezy, ewolucji form, kontekstu społeczno-ekonomicznego, a także funkcji edukacji obywatelskiej w środowisku lokalnym na terenie Polski i Niemiec. Wskazuje twórców i specyfikę tej edukacji, jej złożoność, liczne uwarunkowania oraz możliwość kontynuowania edukacji obywatelskiej jako ważnego stymulatora aktywności społecznej mieszkańców środowiska lokalnego". - [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Aleksandra]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Rozdział I. Spór o istotę obywatelskości
ROZDZIAŁ I. SPÓR O ISTOTĘ OBYWATELSKOŚCI
1. Sfera publiczna obszarem kształtowania się obywatelskości
2. Obywatelskość w kontekście teoretycznych koncepcji współzarządzania - local governance
3. Obywatelskość jako wyraz wspólnotowości
4. Zaangażowanie obywatelskie jako wyraz obywatelskości
5. Obywatelskość we współczesnym dyskursie
ROZDZIAŁ II. TEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Istota i znaczenie edukacji obywatelskiej dorosłych
2. O paradygmatycznej zmianie w edukacji
3. Idea całożyciowego uczenia się i inne teorie uczenia się w ujęciu paradygmatycznym
4. Sytuacyjne uczenie się i Sendce Learning (uczenie przez zaangażowanie)
5. Samokierowane uczenie się (SGL)
6. Podmiotowe uczenie się
ROZDZIAŁ III. TRADYCJE I WSPÓŁCZESNOŚĆ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku
2. Edukacja obywatelska w Niemczech po 1945 roku
3. Sfera aktywności obywatelskiej w dokumentach strategicznych państwa
4. Edukacja obywatelska dorosłych w Polsce i w Niemczech w świetle zmiany paradygmatycznej
5. Współczesna edukacja obywatelska
ROZDZIAŁ IV. PROCES WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ W PRZESTRZENI LOKALNEJ
1. Organizatorzy i miejsca edukacji obywatelskiej
2. Fundacje i stowarzyszenia społeczne
3. Wolontariat
4. Nowe ruchy społeczne
5. Nowe media i technologie
Budżet obywatelski
ROZDZIAŁ V. EDUKACJA OBYWATELSKA NA RZECZ LOKALNEGO ZAANGAŻOWANIA
1. Ewolucja budżetu obywatelskiego
2. Cel jako strategia mobilizacji
3. Kontekst i relacje strukturalne
4. Proces jako strategia edukacyjnego postępowania
5. Społeczne implikacje zastosowania budżetu
ZAKOŃCZENIE. EDUKACJA OBYWATELSKA DOROSŁYCH W UJĘCIU MODELOWYM
BIBLIOGRAFIA
SPIS SCHEMATÓW
SPIS TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej