Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(59)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(37)
tylko na miejscu
(20)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(11)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(29)
Czytelnia dla Dorosłych
(21)
Autor
Antczak Mariola
(5)
Leszczyński Grzegorz
(3)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(3)
Zając Michał
(3)
Zybert Elżbieta Barbara
(3)
Andrzejewska Jadwiga (1923-2010)
(2)
Banacka Marianna
(2)
Biliński Lucjan (1930-2015)
(2)
Drzewiecki Marcin
(2)
Grabowska Dorota (1968- )
(2)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawca)
(2)
Wojciechowski Jacek
(2)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(2)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Andersen Hans Christian (1805-1875). Słowik
(1)
Bartoszewicz-Fabiańska Bożena
(1)
Bilska Grażyna
(1)
Blicharski Marcin
(1)
Borecka Irena
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Chuchro Ewa
(1)
Cyrklaff Magdalena J
(1)
Dudzicka Grażyna
(1)
Franke Jerzy (1953- )
(1)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(1)
Gazicka-Wójtowicz Dorota
(1)
Grzybowska Irena (1949- )
(1)
Głowacki Michał
(1)
Hauff Wilhelm (1802-1827). Kalif bocian
(1)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Karkowski Bogumił (1941-2004)
(1)
Kołodziejska Jadwiga
(1)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887). O królewnie czarodziejce
(1)
Krzywicki Stanisław (1933- )
(1)
Kulik Maria
(1)
Leśmian Bolesław (1878-1937). Baśń o rumaku zaklętym
(1)
McGavin George C
(1)
Nowacka Anna (bibliotekarka)
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Palian-Kobiela Ewelina
(1)
Papuzińska Joanna
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Pasztaleniec-Jarzyńska Joanna (1949-2021)
(1)
Paul Magdalena
(1)
Pioterek Paweł
(1)
Radlińska Helena (1879-1954)
(1)
Ratajewski Jerzy (1928-1999)
(1)
Rosikoń Piotr
(1)
Skotnicka Gertruda (1925- )
(1)
Sosińska-Kalata Barbara
(1)
Stępień Kamil
(1)
Szurmiński Łukasz (1975- )
(1)
Szyszko Mieczysław (1939-2010)
(1)
Tadeusiewicz Hanna (1939- )
(1)
Wodniak Katarzyna
(1)
Wojciechowski Jacek (1938- )
(1)
Woźniak-Kasperek Jadwiga
(1)
Wądolny-Tatar Katarzyna
(1)
Zając Michał (1964- )
(1)
Łoszewska-Ołowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(8)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(59)
angielski
(1)
Odbiorca
Bibliotekarze
(3)
Animatorzy kultury
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(11)
Czytelnictwo
(8)
Biblioteki publiczne
(6)
Czytelnictwo dziecięce
(5)
Bibliotekarze
(4)
Biblioteki
(4)
Biblioteki szkolne
(4)
Czytelnictwo dzieci
(4)
Czytelnictwo młodzieży
(4)
Informacja naukowa
(3)
Internet
(3)
Literatura dla dzieci
(3)
Zbiory biblioteczne
(3)
Biblioteki dla dzieci i młodzieży
(2)
Biblioteki dziecięce
(2)
Bibliotekoznawstwo
(2)
Biblioterapia
(2)
COVID-19
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja medialna
(2)
Epidemie
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Komputeryzacja
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Książka
(2)
Księgarze
(2)
Literatura
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Marketing
(2)
Opis bibliograficzny
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Przysposobienie biblioteczne
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Tematy i motywy
(2)
Usługi biblioteczne
(2)
Użytkownicy bibliotek
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie kulturalne
(2)
Adamowski, Janusz (1952- )
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Antykwariusze
(1)
Bibliofilstwo
(1)
Bibliografia narodowa polska
(1)
Bibliografia terytorialna
(1)
Bibliograficzna baza danych
(1)
Bibliologia
(1)
Biblioteka Narodowa (Polska)
(1)
Biblioteki cyfrowe
(1)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Biblioteki wirtualne
(1)
Biblitekoznawstwo
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cienie i blaski (czasop.)
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopisma kobiece polskie
(1)
Czasopismo dla młodzieży
(1)
Czasopismo literackie
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Demokracja
(1)
Digitalizacja
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Drukarze
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Edytorzy
(1)
Ewidencja zbiorów
(1)
Folksonomia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informacja
(1)
Informatory
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Książki
(1)
Kultura wysoka a kultura niska
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
MARC
(1)
MARC (format danych)
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Multimedia
(1)
Narracja
(1)
Obsługa i eksploatacja
(1)
Owady
(1)
Pająki
(1)
Pedagogika biblioteczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Prawo
(1)
Prawo autorskie
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przyjaciółka (czasop.)
(1)
Przypisy bibliograficzne
(1)
Public relations
(1)
Publicystyka polska
(1)
Temat: czas
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
2001-
(4)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Materiały konferencyjne
(6)
Opracowanie
(6)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Akty prawne
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografie
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Instrukcja
(1)
Książki
(1)
Książki elektroniczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Mapy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Rejestracja dźwiękowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Starodruki
(1)
Szkic
(1)
Słowniki biograficzne
(1)
Ustawa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(21)
Literaturoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 176)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych. Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych. [Opis wg www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 160)
Bibliografia przy pracach.
Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części : pierwszej, zatytułowanej "Dziecięce przestrzenie literatury" oraz drugiej-poświęconej wspieraniu czytelnictwa najmłodszych. Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce,pracując w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 177)
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie. [Opis wg www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 163)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka składa się z czterech części zatytułowanych: 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym, 2. Dzieci i młodzież w świecie czasopism, 3. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz 4. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków z różnych stron naszego kraju. Książka będzie ciekawą lekturą dla: bibliologów, socjologów, psychologów, pedagogów, kulturoznawców, bibliotekarzy, nauczycieli, studentów kierunków humanistycznych oraz wszystkich tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz podmiotów na nią wpływających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; 36)
Na stronie przedtytułowej podtytuł: kurs podstawowy (40-44 godziny).
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Książka zachęca bibliotekarzy do organizowania kursów komputerowych dla seniorów, a tych którzy już to robią motywuje do dalszej pracy. Konspekty podsuwają pomysły i inspirują do działań.
Marcin Blicharski dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy na rzecz osób starszych – seniorów, których nazywa „młodzieżą w wieku dojrzałym”.
Na początku publikacji zamieszczono Uwagi do prowadzenia zajęć i ich organizacji oraz propozycję Dziennika zajęć na kursach komputerowych. Zasadniczą część stanowią 22 konspekty dla grupy początkującej. Wśród tematów odnajdziemy bardzo wstępne zagadnienia, takie jak: początki pracy z komputerem; Nauka obsługi myszki; Nauka obsługi klawiatury; Zapoznanie się z systemem. Pulpit czy Obsługa okien, kosza oraz aplikacji systemowych. Wymagające więcej wprawy np.: Edytor tekstu; Arkusze kalkulacyjne; Tworzenie prezentacji; Część zaś to spotkania poświęcone Internetowi: Pierwszy krok w cyfrowy świat Internetu oraz sposoby połączenia z Internetem; poruszanie się po Internecie, praktyczne strony WWW; zakładanie poczty na Gmail-u oraz nauka korzystania z konta; narzędzia Google w tym pisanie za pomocą mikrofonu; Wirtualne podróże 360 stopni – cały świat, a nawet kosmos; Komunikator internetowy Skype; Zapisywanie plików na nośnikach pendrive oraz nagrywanie płyt CD/DVD. Ciekawą propozycją jest zapoznanie słuchaczy ze stronami poświęconymi kulturze (Przeglądanie zdjęć, muzyki i filmów na komputerze oraz korzystanie z YouTube; Wirtualna rzeczywistość i korzystanie z okularów VR; Legalna Kultura) oraz bezpieczeństwu w Internecie (Bezpieczny senior w Internecie). Pojawiła się również propozycja oswajania seniorów z technologią na co dzień – e-Bilet – zamówienie, zakup lub rezerwacja. - [https://ksiegarnia.pwn.pl/Seniorzy-w-bibliotece-i-ich-pierwsze-kroki-w-cyfrowy-swiat,852430200,p.html]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science - Didactics - Practice ; t. 205)
Tytuł równogległy: Public relations ethic : professionalization of the PR industry in Poland.
W publikacji znaleźć można przydatne elementy z zakresu teorii komunikowania, w tym komunikowania międzynarodowego, szeroką perspektywę medioznawczą, politologiczną i filozoficzną – w odniesieniu do podstawowego zagadnienia etyki public relations. (…) Idea, jaka łączy poszczególne teksty, to poszukiwanie zasad poprawnego komunikowania, a także – co stanowi o wyjątkowości monografii – podkreślanie prewencyjnego charakteru PR i troski o jakość porozumiewania się pomiędzy podmiotami i interesariuszami. (Z recenzji dr hab. Klaudii Cymanow-Sosin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna i Media - Teoria, Metodologia, Praktyka, ISSN 2720-3786 ; nr 1)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami.
W Medialno-społecznym obrazie COVID-19: solidarność czy polaryzacja koncertujemy się na czasie pandemii. Wywołane przez epidemię stres, niepewność i destabilizacja nałożyły się na świat polityki, biznesu, mediów, religii czy w końcu edukacji. Z upływem czasu okazało się, że „nowa normalność” stała się towarzyszem pandemicznej rzeczywistości.
Jak więc w tym pełnym sprzeczności, trudnym czasie zachowały się środki przekazu, same doświadczone pandemiczną rzeczywistością?
Jaką postawę przyjęli bohaterowie przekazów medialnych, a jaką bliższe i dalsze otoczenie mediów?
Jak reagowali obywatele?
Na te pytania, przynajmniej w części, odpowiadają autorzy niniejszego tomu. Sześciu rozdziałom towarzyszą dwa wyjątkowe wywiady. Rozmowa z prof. dr hab. Iwoną Hofman pobudza do refleksji w odniesieniu do solidarności środowiskowej czy kondycji nauki i mediów. Z kolei Piotr Czarnowski, założyciel pierwszej w Polsce agencji public relations, wskazuje różne odcienie transformacji branży. Nasi Autorzy, jak i Rozmówcy nie unikają odpowiedzi na trudniejsze pytania, dzieląc się swoją wiedzą, doświadczeniem i cennymi radami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.7 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura dla Dzieci i Młodzieży : studia / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Studies in Children's and Young Adult Literature / The Polish Librarians' Association ; t. 15)
[…] Autorka podejmuje analizę mało rozpoznanego problemu obecności książki jako rekwizytu, motywu i tematu utworów literackich powstałych u schyłku XX i początku XXI wieku, a także motywów samej książki pokrewnych – portretów ludzi księgi – bibliotekarzy, księgarzy, antykwariuszy, czytelników i miejsc z książką związanych. […] Interpretacje Autorki są szczególnie ważne współcześnie – w obliczu narastającego z dużym dynamizmem kryzysu czytelnictwa omówione w rozprawie utwory i analizowane motywy mogą stanowić podstawę nie tylko dalszych studiów, ale również działań animacyjnych skupionych wobec książki, biblioteki i czytelnika. Pozycja ciekawa, ważna i ogromnie potrzebna. [Z recenzji prof. UW, dra hab. Grzegorza Leszczyńskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki - Dzieci - Młodzież ; 12)
Coraz częściej w literaturze dla najmłodszych poruszane są tematy tzw. trudne, z którymi w rzeczywistości spotykają się nawet dzieci. Książki poruszające dorosłe tematy mają pomóc małym czytelnikom zrozumieć świat i poradzić sobie z emocjami. Niejednokrotnie jednak książki, które kwestionują samym swoim istnieniem idyllę dzieciństwa, budzą kontrowersje. Skupiamy się na funkcjonowaniu tych książek w bibliotekach. W dyskursie publicznym pojawiają się regularnie informacje o kontrowersjach związanych z pojawieniem się ich w bibliotekach lub ich zniknięciem z bibliotecznych półek. Zadajemy sobie wtedy pytania: Dlaczego dana książka została uznana za kontrowersyjną? Dlaczego podjęto wobec niej właśnie taką, a nie inną decyzję i czy była to decyzja uzasadniona? I szerzej jaka jest i jaka powinna być rola bibliotekarza w mediowaniu dostępu czytelników do książki?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura dla Dzieci i Młodzieży : studia / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich = Studies in Children's and Young Adult Literature / The Polish Librarians' Association ; 16)
"Książka Katarzyny Wądolny-Tatar Narracje (re)konstrukcyjne, narracje interwencyjne, literackie reprezentacje dzieciństwa poświęcona szeroko pojętym motywom dzieciństwa w literaturze to ważny głos w badaniach polskiej prozy dla dzieci, analiza różnych sposobów ukazywania historii, literatury jako medium pamięci i postpamięci, sposobów przedstawiania najbardziej palących problemów współczesności i powinowactwa między literaturą bezprzymiotnikową a dziecięcymi lekturami." (Z recenzji dr hab. Agnieszki Kwiatkowskiej, prof. UAM)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 103)
Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji – począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej – prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czytelników i przekształcania oferty w bardziej adekwatną i aktualną. Z książnicy, która gromadzi, opracowuje i udostępnia zbiory, biblioteka, w szczególności publiczna i powoli także akademicka, przekształcają się w ośrodki kultury, które dbają o budowanie pozytywnych relacji z otoczeniem społecznym i gospodarczym. Oczekiwania społeczeństwa i rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych spowodowały pojawianie się nowych form usług jak na przykład rent a librarian czy dostosowanie tradycyjnych form korzystania z katalogów do wersji mobilnej. Te i wiele innych aspektów funkcjonowania współczesnych bibliotek w Polsce, jak i za granicą, będą wybrzmiewały w polecanej Państwu publikacji.
SPIS TREŚCI
Wstęp
CZĘŚĆ I. USŁUGI I TECHNOLOGIE MOBILNE W BIBLIOTEKACH
1. Stanisława Kurek-Kokocińska – Podążając za czytelnikiem. Mobilność w udostępnianiu księgozbiorów bibliotek publicznych – analiza wybranych form usług ruchomych
2. Karina Fedynyszyn – Rola mobilnych form komunikacji w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów z czytelnikami oraz promocji usług bibliotecznych
3. Agata Walczak-Niewiadomska – Technologie mobilne w bibliotece dla dzieci najmłodszych
4. Aleksander Gniot – Czytelnia w drodze – oryginalny sposób reklamowania kolekcji bibliotecznej na przykładzie Obwoźnej Czytelni Komiksów Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
5. Natalia Pamuła-Cieślak, Daria Chrześcijańska – Elementy architektury informacji wybranych serwisów zakładkowych
CZĘŚĆ II. BIBLIOTEKI AKADEMICKIE I ICH UŻYTKOWNICY W DOBIE ROZWIĄZAŃ MOBILNYCH
6. Grażyna Piotrowicz – Modele bibliotek akademickich w drodze do mobilności. Studium przypadku rozwiązań mobilnych
7. Iwona Fryzowska-Chrobot, Wojciech Giermaziak – Usługi zdalne świadczone przez biblioteki naukowe na przykładzie Głównej Biblioteki Lekarskiej w Warszawie
8. Magdalena Seta – Wykorzystanie urządzeń mobilnych w dostępie do usług bibliotecznych na przykładzie Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
9. Mariola Nawrocka, Magdalena Wiederek-McRobb – Zdalne formy świadczenia usług bibliotecznych na przykładzie wybranych bibliotek szkół wyższych Resortu Obrony Narodowej w Polsce
10. Justyna Sobocha-Stanuch „Biblioteka w smartfonie” – dostosowanie witryn bibliotek uczelni akademickich do projekcji na urządzeniach mobilnych. Przykład placówek krakowskich
11. Joanna Gomoliszek – Mobilność Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w ocenie wybranej grupy użytkowników
12. Sławomir Sobczyk – Być albo nie być… mobilnym studentem ASP – analiza badań przeprowadzonych wśród studentów Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
13. Lilianna Nalewajska – Warsztaty biblioteczne jako forma aktywizacji licealistów przez biblioteki uniwersyteckie – przykład BUW
CZĘŚĆ III. ORGANIZACJA I PRACA W BIBLIOTEKACH
14. Marcin Karwowski – Struktura współczesnej wojewódzkiej biblioteki publicznej – analiza istniejących struktur i propozycja modelu organizacyjnego
15. Kinga Żmigrodzka-Ryszczyk – Narzędzia obsługujące rejestrację wymiany i darów w bibliotekach prolibowych, ze szczególnym uwzględnieniem modułu WiD jako przykład otwartości w pozyskiwaniu zasobów bibliotecznych
16. Karina Olesiak – Model biznesowy Canvas efektywną metodą planowania i realizacji przedsięwzięć naukowo-kulturalnych w bibliotece akademickiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
17. Zofia Jakóbczak – Biblioteki archiwów państwowych w przededniu rewolucji katalogowej
18. Monika Cieniewska, Anna Nobis-Fechner – Biblioteka w domu każdego niewidomego – 10 lat Serwisu Wypożyczeń On-line Działu Zbiorów dla Niewidomych
CZĘŚĆ IV. POLITYKA OTWARTOŚCI. OFERTY BIBLIOTEK DLA CZYTELNIKÓW I ICH PROMOCJA
19. Barbara Chmielewska – E-rozproszenie. Publikacje w otwartym dostępie a biblioteki
20. Maja Wojciechowska – Rozwój oferty usługowej bibliotek i usługi kreatywne jako próba zwiększania konkurencyjności. Przykład makerspace
21. Marzena Błach – Udostępnianie materiałów własnych przez Bibliotekę Główną Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie w ramach wypożyczeń międzybibliotecznych
22. Marta Stąporek, Krystyna Wiatr – Chatbot – narzędzie wspomagające kształtowanie wizerunku biblioteki i promowanie jej oferty
23. Magdalena Kokosińska – Usługa book a librarian w bibliotekach polskich i zagranicznych
CZĘŚĆ V. WIELOZADANIOWOŚĆ ORAZ KOMPETENCJE BIBLIOTEKARZY I CZYTELNIKÓW
24. Katarzyna Jarczewska-Walendziak, Julita Niedźwiecka-Ambroziak – Bibliotekarz wielozadaniowy – analiza ofert pracy dla absolwentów studiów bibliotekoznawczych
25. Katarzyna Pełka-Smętek, Wojciech Morek – Wykorzystanie urządzeń i aplikacji mobilnych przez użytkowników i pracowników Biblioteki Politechniki Lubelskiej w świetle badań ankietowych
26. Urszula Szybowska – Wartość dodana akademickiej biblioteki „mobilnej” w kontekście programu Erasmus+ na przykładzie Biblioteki Politechniki Gdańskiej
27. Rafał Mielczarek, Witold Pokrop – Propaganda czy chaos informacyjny? Opinie przedstawicieli kultury książki o wiarygodności treści publikowanych w prasie drukowanej i elektronicznej oraz na portalach internetowych
28. Marta Deńca – Czytelnik niepełnosprawny w bibliotece – możliwości i ograniczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 108)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Podczas 14. Forum Młodych Bibliotekarzy poruszono wiele istotnych kwestii, które dotyczą pracy bibliotekarskiej. Jak wskazuje hasło edycji – „Biblioteka w sercu”, myślą przewodnią konferencji było postrzeganie zawodu bibliotekarza jako pasji oraz misji. Uczestnicy zastanawiali się czy praca w bibliotece może być drogą do spełnienia zawodowego, a także możliwością wszechstronnego rozwoju. Tematyka artykułów, które znajdziemy w publikacji „Biblioteka w sercu – jak być bibliotekarzem XXI wieku?” dotyczy m.in. realizacji międzynarodowych programów mobilności w bibliotece, promocji czytelnictwa czy wykorzystywania komiksów oraz nowoczesnych technologii na zajęciach. Autorzy w swoich referatach dzielą się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi architektury i budownictwa bibliotek, wnioskami z realizacji zagranicznych projektów oraz rekomendacjami nowych form pracy z czytelnikiem. Ważnymi głosami są także doświadczenia pracy międzypokoleniowej w bibliotece, które mogą stanowić cenne wskazówki w rozwoju zawodowym. Tematy podjęte na Forum dotyczyły też kwestii zarządzania sobą w czasie, wykorzystania nowych technologii w pracy z czytelnikiem oraz projektowania uniwersalnego w bibliotece.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 3)
Drugie miejsce wydania i nazwa drugiego wydawcy w formule copyright.
W latach 1939–1945 w Polsce do literatury „wchodziło się” poprzez pismo literackie. Tak działo się np. z noblistką Szymborską, która debiutowała na łamach krakowskiej „Walki”. Autor niniejszej publikacji wyodrębnił kategorię czasopisma literackie młodych, przeciwstawiając je kategorii czasopisma literackie dla młodych. Wyodrębnione m.in. przez prof. Wykę kategorie periodyzacji literatury: kryterium historyczne i pokoleniowe (grupy i pokolenia literackie) wskazują na jeden z ważnych instrumentów obecności nowych świadomości pokoleniowych w historycznoliterackich dziejach Polski. Kryteria wyodrębnienia: związek instytucjonalny o charakterze najczęściej nieformalnym z dowolną formą zorganizowania lub skupienia literatów, prasa jako ważny czynnik literackich interakcji w społeczeństwie, geneza związana z dążeniem młodych do posiadania własnego, przez siebie programowanego periodyku, opozycja wobec sytuacji zastanej, zarówno w sensie programowym, jak i instytucjonalnym. W kreowaniu tych świadomości pokoleniowych i w powstających programach literackich odegrały ważną rolę periodyki młodo literackie jak np. „Sztuka i Naród”, „Walka”, „Inaczej”, „Pokolenie”, „Nurt”, „Po Prostu”, „Wyboje”, „Zebra”, „Orientacja”, „Nowy Wyraz” i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 070 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 196)
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej – teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej – opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka – oprócz naukowego opisu – starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu.
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. Terminologia
2. Przedmiot i cel badań
3. Stan badań
4. Struktura pracy
I. STAROŚĆ WOBEC PRZEMIAN SPOŁECZNYCH I KULTUROWYCH
1. Wprowadzenie w problematykę starzenia się i starości
2. Seniorzy w społeczeństwie wiedzy
2.1. Zagrożenia i ograniczenia seniorów w społeczeństwie wiedzy
2.2. Szanse i możliwości seniorów w społeczeństwie wiedzy
3. Czas wolny seniorów
II. KSIĄŻKA I CZYTANIE W ŻYCIU SŁUCHACZY UNIWERSYTETU TRZECIEGO WIEKU - analiza wyników badań empirycznych
1. Metodologiczne podstawy badań własnych
1.1. Zastosowane metody, organizacja i przebieg badań
1.2. Dobór próby i charakterystyka badanej grupy
2. Życie pozalekturowe, czyli aktywność w czasie wolnym
3. Życie około lekturowe, czyli uczestnictwo w kulturze pisma
3.1. Czytanie prasy
3.2. Użytkowanie nowych technologii
3.2.1. Charakterystyka użytkowników
3.2.2. Charakterystyka nieużytkowników
4. Życie w kręgu książki
4.1. Dostępność książki
4.1.1. Informacja o książkach
4.1.2. Bariery w dostępie do książki
4.1.3. Źródła dostępu do książek
4.1.4. Trudności podczas lektury
4.2. Zasięg oddziaływania książki
4.2.1. Typy aktywności lekturowej przed i na emeryturze
4.2.2. Intensywność czytania
4.2.3. Częstotliwość czytania
4.3. (Bezpośrednie) otoczenie lekturowe
4.3.1. Rozmowy o książkach
4.3.2. Księgozbiory domowe
4.3.3. Biblioteka w życiu seniora
4.4. Pamięć lektury
4.4.1. Sposób identyfikowania i zapamiętywania książek
4.4.2. Zapiski lekturowe
4.4.3. Powroty do lektur dzieciństwa
4.5. Książki chętnie czytane na emeryturze
4.5.1. Kieunki preferencji lekturowych
4.5.2. Najpoczytniejsze typy książek
4.5.3. Najpopularniejsi autorzy i tytuły
5. Typy lektury aktywnych seniorów
5.1. Funkcje lektury
5.2. Seniorzy jako odbiorcy książek - próba typologii
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Indeks tytułów
Indeks osobowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 028 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej