Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(209)
Forma i typ
Książki
(202)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(20)
Publikacje fachowe
(16)
Proza
(12)
Audiobooki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Muzyka
(2)
Pliki i bazy danych
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
nieokreślona
(139)
dostępne
(72)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(68)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(3)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(18)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(12)
Tanajewska Alicja
(9)
Naprawa Renata
(7)
Bogdanowicz Marta
(6)
Jakacka Ewa
(6)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Okuniewski Juliusz
(5)
Półtorak Agata
(5)
Tomaszewska Maria
(5)
Błeszyński Jacek (1963- )
(4)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(4)
Domagała Aneta
(4)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Kołodziejski Bolesław
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Mach Cecylia
(4)
Mikita Anna
(4)
Pawlik Olga
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Chmiel Sylwia
(3)
Chojnacka Anna (1979- )
(3)
Częścik Anna
(3)
Częścik Józef
(3)
Deliński Cezariusz
(3)
Gubała Magdalena (1982- )
(3)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Korzeniewska Ewa
(3)
Kuźniarska Joanna
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Szlagowska Danuta
(3)
Szwajkowska Elżbieta
(3)
Szwajkowski Witold
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Bochenek Emilia
(2)
Bogdanowicz Katarzyna Maria
(2)
Borkowska Agnieszka
(2)
Filar Andrzej
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Gruszka Magdalena
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Janiak Iwona
(2)
Kasica Alicja
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Maciągowska Agata
(2)
Maj Agnieszka
(2)
Malek Renata
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Pontek Artur (1975- )
(2)
Prarat Justyna
(2)
Prasowska-Zeidler Barbara
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Skulska "Teya" Agnieszka
(2)
Suwalska Elżbieta
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Tońska-Mrowiec Anna
(2)
Wasilewicz Grażyna
(2)
Łockiewicz Marta
(2)
Łuczyński Edward (1947- )
(2)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta (1947- )
(2)
Adamiec Marek
(1)
Adamiec Marek (1956- )
(1)
Andrzejczak Rościsław (1955- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bigott Danuta
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943-)
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Brodowska Joanna
(1)
Brzeski Andrzej (1949- )
(1)
Brzozowska-Misiewicz Ilona
(1)
Burge Garry
(1)
Busz Anna
(1)
Buzon James
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka
(1)
Błeszyńska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Castleman Bob
(1)
Christian Mitch
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Drzał Elwira
(1)
Dudek Sandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(143)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(209)
Język
polski
(208)
Odbiorca
Rodzice
(22)
Dzieci
(15)
6-8 lat
(14)
Nauczyciele
(10)
0-5 lat
(6)
Pedagodzy
(6)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Psycholodzy
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
14-17 lat
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4
(1)
Klasa 5
(1)
Klasa 6
(1)
Licea
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice dzieci z autyzmem
(1)
Technikum
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(11)
Temat
Dziecko
(22)
Logopedia
(20)
Dziecko autystyczne
(17)
Język polski
(17)
Mowa
(16)
Bajkoterapia
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(13)
Metoda Dobrego Startu
(12)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Piosenka dziecięca polska
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Uczucia
(7)
Czytanie
(6)
Opowiadanie dziecięce polskie
(6)
Pisanie
(6)
Terapia logopedyczna
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Autyzm
(5)
Diagnoza logopedyczna
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Metoda Sherborne
(5)
Rytmika
(5)
Wychowanie
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Matematyka
(4)
Poezja dziecięca polska
(4)
Zaburzenia autystyczne
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Integracja sensoryczna
(3)
Jąkanie
(3)
Leczenie
(3)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(3)
Techniki relaksacyjne
(3)
Terapia sensoryczna
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zmysły
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dysortografia
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Godziny wychowawcze
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Język angielski
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Masaż
(2)
Metoda Montessori
(2)
Muzyka
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pamięć
(2)
Spostrzeganie
(2)
Słuch
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zachowanie
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Afazja
(1)
Agnozja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Anoreksja
(1)
Aromaterapia
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Balbutologopedia
(1)
Biblioterapia
(1)
Blended learning
(1)
Bulimia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba Parkinsona
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Dokumenty dźwiękowe
(14)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Bajki terapeutyczne
(11)
Opowiadania i nowele
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(7)
Poezja dziecięca polska
(7)
Monografia
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Opowiadanie dziecięce polskie
(5)
Piosenka dziecięca polska
(5)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Książki mówione
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(48)
Medycyna i zdrowie
(24)
Psychologia
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
209 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDA [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Książka "My daliśmy radę, Tobie też się uda!" to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei - to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 267-313. Indeksy.
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 379-422. Indeks.
Komunikacja w przypadku otępień nie jest mocną stroną w codziennej praktyce lekarza rodzinnego, neurologa czy psychiatry, jak również innych specjalistów. Podkreślają to zwłaszcza opiekunowie osób z chorobą Alzheimera, oczekując większego zaangażowania w proces komunikacji. Z tego względu podjęcie tej problematyki przez wybitne ekspertki w zakresie procesów komunikacji, postrzeganych z punktu widzenia ich dotychczasowego doświadczenia zawodowego i osiągnięć naukowych, uznać należy za wydarzenie bardzo ważne. Książka stanowi przykład owocnej współpracy interdyscyplinarnej Autorek pracujących w odległych, ale co widać na każdej stronie, jednak bardzo bliskich sobie ośrodkach naukowych. [...] Jestem całkowicie przekonany, że ta niezwykle dokładnie przygotowana monografia będzie sprzyjała dialogowi interdyscyplinarnemu w obszarze zaburzeń komunikacji u osób z chorobą Alzheimera i zachęcała do wypracowywania skutecznych metod terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 247-248.
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia, netografia przy pracach i na stronach 405-456. Indeks.
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów - badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch - we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronie 359.
Książka Josepha Portera, pedagoga specjalnego, stanowi narzędzie pracy, dzięki któremu nauka czytania ze zrozumieniem staje się łatwiejsza zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autor opracował dziewięćdziesiąt, podzielonych na dziewięć poziomów, niezwykłych lekcji o zwierzętach i aż osiemnaście arkuszy pracy. Arkusze występują w czterech wariantach, a każdemu z nich towarzyszy scenariusz zajęć. Na poszczególnych poziomach znajdują się po dwa ćwiczenia budowania zdań, które służą rozwijaniu umiejętności obserwacyjnych oraz pomagają przekładać je na język mówiony i pisany. Oprócz gotowych scenariuszy lekcji w każdej jednostce tematycznej przedstawiono liczne propozycje ćwiczeń dodatkowych wzbogacających zajęcia o projekty plastyczne, muzykę, literaturę i filmy. Autor przekazał również cenne rady dotyczące zorganizowania sali lekcyjnej w taki sposób, aby panowała w niej atmosfera wspierająca efektywne nauczanie. Załączona do książki płyta CD zawiera wszystkie arkusze pracy, scenariusze lekcji, pomoce wizualne i formularze oceny w wersji do druku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 139-143.
Książka stanowi rodzaj poradnika dla osób stykających się na co dzień z problemem afazji, zarówno dla pacjentów oraz ich rodzin, jak i specjalistów zajmujących się rehabilitacją osób z zaburzeniami neurologicznymi. Autorki w przystępny sposób omawiają najważniejsze zagadnienia dotyczące afazji – jej definicję, przyczyny, rodzaje, przejawy, a także formy, cele i przebieg procesu terapeutycznego. Posługują się przy tym przykładami autentycznych przypadków zaczerpniętymi z własnej praktyki zawodowej oraz z zapisków znanych postaci, literatury i filmu, które ukazują wyzwania, z jakimi muszą się zmierzyć afatycy, aby „powrócić do przeszłości”. Dużym walorem książki są liczne ilustracje wykonane przez pacjentów i słowniczek pojęć związanych z zaburzeniami mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przekładu ze strony redakcyjnej.
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Domek terapeutyczny…" ma za zadanie zachęcić rodziców do podejmowania działań terapeutycznych (z zakresu logopedii, bajkoterapii, terapii SI i innych) we własnym domu i w trakcie codziennych aktywności. Pokazuje, jak prowadzić zabawę z dzieckiem, aby - poza radością obu stron - przynosiła ona również pomoc w dokonywaniu postępów i była stymulacją określonych funkcji rozwojowych. Ideą poradnika jest wykorzystywanie przedmiotów znajdujących się pod ręką. Dlatego po przeczytaniu którejkolwiek ze 100 propozycji rodzic będzie mógł ją od razu zrealizować, bez wychodzenia z domu ani konieczności inwestowania czasu i pieniędzy w dodatkowe zakupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 455-478. Indeks.
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które - w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą - pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu z okazji 60-lecia pracy zawodowej.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej