Bóg
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(20)
Proza
(5)
Dramat (rodzaj)
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(4)
Czytelnia dla Dorosłych
(6)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(4)
Autor
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(2)
Armstrong Karen (1944- )
(1)
Baczko Bronisław (1924-2016)
(1)
Balbus Stanisław (1942-2023)
(1)
Cendrowska-Werner Barbara
(1)
Coelho Paulo (1947- )
(1)
Cordes Miriam
(1)
Czarnecki Tomasz (1983- )
(1)
Dembek Jacek i in
(1)
Duda-Kaptur Katarzyna
(1)
Erwin Steve (1959- )
(1)
Fosse Jon (1959- )
(1)
Gamroth Anna
(1)
Hołownia Szymon (1976- )
(1)
Hub Ulrich (1963- )
(1)
Ilibagiza Immaculée (1972- )
(1)
Jan Duns Szkot (błogosławiony ; ok. 1266-1308)
(1)
Kamińska Anna (1973- )
(1)
Kowalska Małgorzata
(1)
Kowalski Andrzej (tłumacz)
(1)
Kulmowa Joanna (1928-2018)
(1)
Lauther-Pohl Maike (1968- )
(1)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(1)
Mühle Jörg (1973- )
(1)
Nicholi Armand M. (1928- )
(1)
Niecikowski Jerzy (1942-2013)
(1)
Nowak Tadeusz
(1)
Platon (427-347 p.n.e.)
(1)
Platon (427-347 p.n.e.). Apologia
(1)
Platon (427-347 p.n.e.). Kriton
(1)
Ploch Agnieszka
(1)
Prokop Marcin (1977- )
(1)
Prévost Jean-Pierre
(1)
Regent Małgorzata
(1)
Reszka Anna
(1)
Rowiński Cezary (1934-1994)
(1)
Rzehak Wojciech (1967- )
(1)
Stępień Basia
(1)
Szymczak Piotr
(1)
Umińska-Sobolewska Mirosława
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(1)
Wrzosek Piotr
(1)
Włodarczyk Tadeusz (1953- )
(1)
Young William P
(1)
Young William P. (1955- )
(1)
Zieliński Edward Iwo (1939-2010)
(1)
Zimnicka Iwona (1963- )
(1)
Żak Janusz (1987- )
(1)
Życiński Józef
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
18+
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura kanadyjska
(2)
Literatura brazylijska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1502)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Bóg
(-)
Rodzina
(1116)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(860)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(644)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(541)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(504)
II wojna światowa (1939-1945)
(494)
Wojsko
(482)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(474)
Wychowanie przedszkolne
(462)
Zwierzęta
(450)
Relacje międzyludzkie
(449)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(398)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(373)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(364)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(321)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Opowiadanie polskie
(309)
Żydzi
(309)
Sekrety rodzinne
(300)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(285)
Magia
(283)
Życie codzienne
(283)
Filozofia
(279)
Powieść rosyjska
(274)
Małżeństwo
(273)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(260)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Szkolnictwo
(256)
Policjanci
(255)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(223)
Terroryzm
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(221)
Polityka międzynarodowa
(217)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
PRL
(206)
Unia Europejska
(201)
Nauczanie
(200)
Wsie
(199)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(181)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(168)
Narkomania
(166)
Śmierć
(166)
Samorząd terytorialny
(165)
Dziennikarze
(164)
Policja
(164)
Przestępczość zorganizowana
(163)
Stosunki interpersonalne
(160)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Nie-Boska komedia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Ateny (Grecja)
(1)
Bilbao (Hiszpania)
(1)
Francja
(1)
Madryt (Hiszpania)
(1)
Oregon (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Polska
(1)
Rwanda
(1)
Gatunek
Poezja polska
(3)
Opracowanie
(2)
Powieść
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Antologia
(1)
Autobiografia
(1)
Dialog
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Dramat romantyczny
(1)
Literatura dziecięca niemiecka
(1)
Literatura katolicka
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Mowy sądowe
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść religijna
(1)
Publicystyka polska
(1)
Traktat
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: A history of God : the 4000-year quest of judaism, christianity and islam, 1993.
Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27(091) [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota bibliograficzna na stronach 391-392. Indeksy.
"Hiob, mój przyjaciel. Obietnice szczęścia i nieuchronność zła." [to] zbiór esejów z dziedziny filozofii i myśli politycznej poświęconych problematyce zła, cierpienia, a także dążeniu do szczęścia oraz marzeniom o nim. Autor poszukuje sensu zła i cierpienia ludzkiego; demaskuje oświeceniowe wyobrażenia o szczęściu w idealnym królestwie dobra; analizuje problem wewnętrznego rozdarcia człowieka, istoty autonomicznej a zarazem uwarunkowanej społecznie, wyobcowanej, osamotnionej; ukazuje tragizm ruchu rewolucyjnego, który w imię szczęścia przyszłych pokoleń skazuje żyjących na zło terroru politycznego. Przedstawia bogaty materiał historyczny z epoki francuskiego Oświecenia. Swą refleksją burzy stereotypowy obraz tej epoki. Waga, uniwersalny i ponadczasowy charakter poruszanych w książce kwestii egzystencjalnych stanowią o aktualności i atrakcyjności książki dla czytelnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 111.84 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce błędny ISBN.
Paulo Coelho w swojej książce opowiada o spotkaniu dwojga ludzi po latach rozłąki. Miłość, która w nich zasnęła, budzi się powoli, pośród wątpliwości i obaw przed porażką. Aby uwierzyć w drugiego człowieka, należy najpierw uwierzyć w siebie. Żyć w harmonii ze światem widzialnym i niewidzialnym. Odnaleźć pawdziwe oblicze Boga... Ale czy miłość jest w stanie uchronić przed samotnością?...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14 [Magazyn Wypożyczalni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy tom prozatorskiego opus magnum jednego z najważniejszych współczesnych pisarzy. Malarz i wdowiec Asle mieszka samotnie w domu w Dylgja. Jedynymi osobami, z którymi wciąż się widuje, są jego sąsiad, rybak Åsleik i Beyer, właściciel galerii w Bjørgvin, kilka godzin jazdy na południe. W Bjørgvin mieszka także drugi Asle, jego sobowtór, a może cień albo druga wersja tego samego życia? Pierwszy z nich stał się religijny, rzucił picie i odniósł sukces, drugiemu przypadł trudniejszy los. Wszystko powoli zmierza do spotkania obu malarzy. W tej porywającej rytmem, hipnotycznej prozie Fosse stawia fundamentalne pytania: co czyni nas tym, kim jesteśmy? Dlaczego prowadzimy takie, a nie inne życie? Z pomocą retrospekcji norweski mistrz portretuje życie obu malarzy, tworząc przejmujący obraz kondycji ludzkiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.113.5-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 272 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowcipna, pomysłowa i dająca do myślenia wariacja na temat biblijnej opowieści o arce Noego, rozbrajająco zilustrowana przez Jörga Mühlego. Pingwiny uwielbiają się kłócić. Także na temat Boga. Czy Bóg widzi wszystko? Czy on tworzy zasady? A może w ogóle nie istnieje? Podczas gdy trzy pingwiny się spierają, zaczyna padać: nadchodzi potop. Na szczęście nadal dostępne są dwa bilety na arkę Noego. Ale co będzie z trzecim pingwinem? Przetłumaczona na kilka języków, wielokrotnie wznawiana i nagradzana książka Ulricha Huba w zabawny i nieoczywisty sposób stawia wiele ważnych pytań o Boga i o życie, nie udzielając prostych odpowiedzi. W Polsce znana również w formie spektaklu teatralnego, który podbił serca małych widzów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OP II [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wstrząsająca opowieść kobiety, która przeżyła ludobójstwo w Ruandzie.
Fabułę książki stanowią osobiste wspomnienia autorki jako naocznego świadka i dawnej ofiary krwawej masakry ludności plemienia Tutsi przez członków plemienia Hutu w 1994r. Wówczas to w trwającej trzy miesiące międzyplemiennej rzezi zginęło 800 tys. - 1 mln członków plemienia Tutsi, w większości w okrutny sposób zabitych maczetami. Ona sama uniknęła śmierci, chroniąc się u znajomego pastora z plemienia Hutu, który ukrył ją wraz z sześcioma kobietami w malutkiej łazience. Przez trzy miesiące drzwi do łazienki były przesłonięte meblem. Raz na dobę, w godzinach nocnych, pastor otwierał drzwi do łazienki, aby dostarczyć im pożywienie. W tym samym czasie należący do plemienia Hutu oprawcy, przy pomocy maczet wymordowali rodzinę autorki: jej rodziców, brata i siostrę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 1 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 304-315.
Właściwym celem książki Wrażliwość a podmiotowość. Teoria Emmanuela Lévinasa i praktyka Janusza Korczaka Anny Kamińskiej jest rekonstrukcja rozproszonej, niesystematycznie zarysowanej, ukrytej za niesłychanie nowatorskim językiem, kategorii wrażliwości. Metodą podjętych badań jest studiowanie, analizowanie, interpretowanie oraz porównywanie tekstów Lévinasa i Korczaka. Praca składa się z dwóch części.
W pierwszej, poświęconej Lévinasowi, autorka stara się najpierw wypracować, ujęte w różnorakich kontekstach, pojęcie wrażliwości, potem zaś pojęcie podmiotowości, aby wykazać w końcu, że wrażliwość jest podstawowym warunkiem podmiotowości.
Natomiast w części drugiej ukazuje dzieło życia, działalności i twórczości Janusza Korczaka jako antycypację Lévinasowskiej idei podmiotowości jako wrażliwości.
Część lévinasowska składa się z trzech głównych rozdziałów: Rozdział pierwszy, "Lévinasowskie pojęcie wrażliwości zawiera analizy dotyczące różnych aspektów wrażliwości: wrażliwości ontologicznej, zmysłowej wrażliwości na świat, metafizycznej wrażliwości na Boga, oraz etycznej wrażliwości na drugiego człowieka. Autorka analizuje trzy aspekty wrażliwości zmysłowej: odczuwanie własnej przyjemności i radości w relacji podmiotu do świata jako bezosobowego żywiołu, odczuwanie własnego bólu, oraz odczuwanie bólu innego człowieka umożliwiające poświęcenie siebie. Wyodrębnia także doświadczenie śmierci, doświadczenie cierpienia oraz doświadczenie rozkoszy, jako relacji z wrażliwością drugiego człowieka. W podrozdziale "Metafizyczna wrażliwość na Boga analizuje doświadczenie Boga w relacjach międzyludzkich, ateizm jako rodzaj metafizycznej wrażliwości oraz "szaleństwo etycznej nadwrażliwości. W drugim rozdziale lévinasowskiej części Kamińska stara się wyklarować "Lévinasowskie pojęcie podmiotowości. Aby dowieść, iż wrażliwość istotnie warunkuje podmiotowość człowieka, postanowiła autorka odnieść ją do konkretu ludzkiej egzystencji.
Temu służy ostatnia część pracy: "Dzieło Janusza Korczaka antycypacją Lévinasowskiej idei podmiotowości jako wrażliwości. W pierwszym rozdziale korczakowskiej części pracy, zatytułowanym "Przeczucie zagłady, wykazuje, iż etyczna wrażliwość Korczaka, będąca przeczuleniem na obojętność wobec ludzkiego cierpienia, na wiele lat przed II wojną światową pozwoliła mu przeczuć zbliżanie się zła, o którym znacznie później pisał Lévinas. W rozdziale tym stara się dowieść, iż nie wystarczy myśleć, aby być człowiekiem, że rozum obojętny na cierpienie drugiego, może okazać się zbrodniczy, oraz, że etyczna wrażliwość na innego kształtuje nie tylko własne człowieczeństwo, ale również oblicze świata. W dwóch następnych rozdziałach: "Dziecięcy pokój stan dzieciństwa jako Lévinasowskie il y a oraz "Stan dzieciństwa jako Lévinasowskie rozkoszowanie się, zestawia Kamińska biografię i twórczość Korczaka z filozofią Lévinasa oraz z filozofią Gastona Bachelarda, wykazując, iż Lévinasowskie przeczulenie z powodu nieusuwalności istnienia oraz jego idea rozkoszowania się (la jouissance) uzupełnia się z Bachelardowską "poetyką marzenia i wpisuje się w podmiotowość Janusza Korczaka. Filozofia Gastona Bachelarda pomaga zrozumieć, w jaki sposób lévinasowska kategoria il y a zarówno w znaczeniu wrażliwości jako konieczności i bolesności istnienia, jak i w znaczeniu wrażliwości jako żywiołu rozkoszowania się zrealizowała się w życiu Korczaka. Niemożność zrozumienia świata ma wymiar zarówno negatywny, jak i pozytywny. W kolejnych trzech rozdziałach przedstawia Kamińska, jak życie Korczaka potwierdza w praktyce teorię Lévinasa dotyczącą samotności, cierpienia, śmierci i samobójstwa, oraz wrażliwości na Boga. W rozdziale "Wrażliwość na innego pokazuje, iż Korczak jest przykładem Lévinasowskiego podmiotu etycznej wrażliwości. W rozdziale "Inny we mnie jako dziecko we mnie dowodzi, iż podmiotowość Korczaka jest szaleństwem etycznej nadwrażliwości. W rozdziale ostatnim: "Urzeczywistnianie etyki poprzez czyn, wskazuje, iż dobroć, o której pisze Lévinas nie może być tylko biernością, ale wymaga odwagi i siły, gdyż Lévinasowska etyka urzeczywistnia się poprzez heroiczny czyn, który realizuje się na przekór złu. Życie i śmierć Korczaka to dowód możliwości realizacji Lévinasowskiej idei człowieka zdolnego przekroczyć wrażliwość na siebie samego w stronę wrażliwości na innego oraz potwierdzenie tezy, iż wrażliwość warunkuje podmiotowość człowieka. Z recenzji: "Trzeba zatem szczerze pogratulować Autorce niebanalnego pomysłu, gdyż dzięki jego realizacji otworzyła się nowa przestrzeń konfrontacji sensów. Zrozumienie potworności zła i uchwycenie świętości dobra rozciąga się na rejony dotąd niezbadane. Pytania Lévinasa stają się naprawdę poważne, kiedy zadaje się je w imieniu Janusza Korczaka. Polski "Stary Doktor /" przybiera zaś najwyższy, hieratyczny wymiar dopiero w świetle teorii, która zdolna jest wejrzeć poza kulisy prostych rozstrzygnięć i sięgnąć aż do wymiarów Absolutu, objawiającego się w człowieku. Dzięki subtelnym i wnikliwym rozważaniom Anny Kamińskiej właśnie, okazuje się, że obydwa aspekty nazwijmy je "teoretyczny /" i "praktyczny /" przenikają się wzajemnie, a siła sugestii tego tekstu jest tak ogromna, iż doprawdy trudno będzie uwolnić się od zaproponowanych skojarzeń. Dzięki umiejętnie przeprowadzonej operacji zestawień i porównań Levinas i Korczak stają się nośnikami tej samej wrażliwości i wykładnikami podobnej, a może nawet wspólnej wizji świata. - [Prof. dr hab. Józef Lipiec UJ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Książka
W koszyku
Suplement mój / Joanna Kulmowa. - Poznań : "W drodze", 1990. - 110, [1] strona ; 20 cm.
SPIS WIERSZY
PSALMY RESPONSORYJNE
psalm I (Zachowa Pan Bóg drogi sprawiediwych)
psalm II (Wszelkie narody są dziedzictwem Jego)
psalm VI (Pan mnie uzdrowi przyjmie prośby moje)
psalm VIll (Niech Imię Pana będzie uwielbione)
psalm IX (Prawe i słuszne wszelkie sądy boże)
psalm XI (Pan sprawiedliwy widzi ufność moją)
psalm XVI (Tyś mym dziedzictwem Tyś jest moim losem)
psalm XVII (Tyś jest ucieczką i obrona moją)
psalm XVIII (Miluję Pana On jest moją siłą)
psalm XIX (Na krańce świata sięga chwala Pana)
psalm XXII (Boże mój Boże czemuś mnie opuścił)
psalm XXIII (Bóg jest pasterzem a my stadem jego)
psalm XXIV (Otwórzcie bramy. Oto król nadchodzi)
psalm XXV (Do Ciebie Panie wznoszę moją duszę)
psalm XXVIl (Pan jest światłlością i zbawieniem moim)
psalm XXIX (Ludowi swemu siłę dasz i pokój)
psalm XXX (Sławię Cię Panie boś Ty mnie wybawił)
psalm XXXI (Badź dla mnie Panie skałą ocalenia)
psalm XXXIII (Bóg nasz i Stwórca jest pomocą naszą)
psalm XXXIV (Pan mnie wyzwolił od wszelkiego lęku)
psalm XL (Przychodzę Panie pełnić wolę Twoją) ) 34 psalm LXVIII (Powstanie Pan Bóg ku naszej obronie) 29 psalm LI (Zmiluj się Panie nad nami grzesznymi)
psalm XLlI (Boga żywego pragnie moja dusza)
psalm XLVI (Miłujmy Pana w Nim jest nasza siła)
psalm LI (Zmiłuj się Panie nad nami grzesznymi)
psalm LXIII (Ciebie mój Boże pragnę całą duszą)
psalm LXIV (Ty nas wyzwolisz Panie miłosierny)
psalm LXV (Jedynie w Bogu pokój odnajduję)
psalm LXVII (Niech wszystkie ludy Boga wysławiają)
psalm LXVIII (Powstanie Pan Bóg ku naszej obronie)
psalm LXXI (Od mych narodzin Bóg nade mną czuwa) psalm LXxXIX (Na wieki będe slawił taski Pana) 42 Wesel się ziemio. Cieszcie się niebiosa) 43
psalm LXXII (Uwielbią Pana wszystkie ludy ziemi)
psalm LXXIV (Pamiętaj Boże o nędzarzach Twoich)
psalm LXXX (Czuwaj o Panie nad winnicą swoją)
38 LXXXIV (Daj mi zamieszkać w domu Twoim Panie)
psalm LXXXV (Na ziemi naszej Bóg zamieszka w chwale)
psalm LXXXIX (Na wieki będe slawił taski Pana)
psalm XCVI (Wesel się ziemio. Cieszcie się niebiosa)
psalm XCVII (Światło zabłysło Pan się nam narodził)
psalm XCVIII (Ziemia ujrzała swego Zbawiciela)
psalm CII (Ty wstaniesz Panie. Ty się nam objawisz)
psalm CIII (Pan jest laskawy. Pan jest milosierny)
psalm CIV (Chwal duszo moja i błogosław Pana)
psalm CVIII (W tym dniu wspaniałym wszyscy sie weselmy)
psalm CXII (Blogosławiony kto się boi Pana)
psalm CXIX (Błogosławieni szukający Boga)
psalm CXXII (Pokój niech będzie w domu Pana mego)
psalm CXXIV (Tyś nam pomocą Stwórco nasz i Panie)
psalm CXXVI (Kto w płaczu sieje -zbierać będzie w śpiewie)
psalm CXXVIII (Blogoslawiony człowiek bogobojny)
psalm CXXX (Bóg miłosierny daje odkupienie)
psalm CXXXI (W Panu spokojność. W Panu uciszenie)
psalm CXLV (Królestwo Pana głoszą Jego święci)
psalm CXLVI (Przybądź o Panie nas wybawić)
psalm CXLVII (Bądź pochwalony Boże Izraela)
psalm CXLVIII (Chłopcy i dziewczęta chwalcie Imię Pana)
psalm CXLIX (Śpiewajmy Panu bo swój lud miłuje)
SUPLEMENT MÓJ
suplement mój
PSALMY NIEPORADNE
psalm potępieńczy
psalm bezdrożny
psalm zawistny
psalm kaleki
psalm ślepy
psalm odlotu
psalm pokonanych
psalm nostalgiczny
psalm ostateczny
psalm wejścia
psalm trwożny
psalm narodzenia
psalm nicości
psalm węźlasty
psalm kukułczy
psalm wyciszenia
psalm podskubany
psalm słowiczy
psalm judaszowski
psalm listów
psalm ubywania
psalm mistyczny
psalm tworzenia
psalm nieporadny
psalm powrotny
psalm w zawieszeniu
psalm ptasi
psalm lekkoduszny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD IV [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historyjki dla Ciekawskich Dzieci)
Dzieci zadają mnóstwo pytań na temat Boga i otaczającego ich świata. Nie tylko chcą wiedzieć, dlaczego rodzą się chore dzieci, dlaczego musimy umrzeć, czy też dlaczego wybuchają wojny, ale interesuje je również, czy Jezus miał dwóch ojców i czy Bóg lubi czekoladę. Dorosłym często z trudem przychodzi znalezienie właściwej odpowiedzi na podobne pytania z dziedziny religii i filozofii. Ta książka ma im służyć pomocą. W sposób dostosowany do wieku dziecka tłumaczy zagadnienia teologiczne i wyjaśnia znaczenie chrześcijańskich tradycji. Zawiera również wiele porad i wskazówek, jak omawiać razem z dziećmi trapiące je kwestie oraz jak prowadzić rozmowy z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1-1 [Magazyn Czytelni dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meandry Kultury)
"Platońska Obrona Sokratesa" (w klasycznym przekładzie wraz z posłowiem, objaśnieniami i ilustracjami Władysława Witwickiego) należy do dialogów wczesnych, a jest to - w odróżnieniu od pozostałych - w zasadzie monolog Sokratesa przedstawiający treść jego trzech mów wygłoszonych w trakcie procesu. Wniesiony przez 3 osoby akt oskarżenia zarzucał, iż Zbrodnię popełnia Sokrates, bogów, których państwo uznaje, nie uznając, inne zaś nowe duchy wprowadzając; zbrodnię też popełnia, psując młodzież. Sokrates całkowicie odrzuca te zarzuty, tłumacząc najpierw przyczyny dla których spotyka się z niechęcią współobywateli ateńskich, następnie zarzuty o deprawację młodzieży i oskarżenia o bezbożność. Twierdzi, że nawet gdyby sąd go uwolnił pod warunkiem zaprzestania dalszego filozofowania, nie zrezygnuje ze swojej działalności. Mówi: Ja was obywatele, kocham całym sercem, ale posłucham boga raczej, aniżeli was i póki mi tchu starczy, póki sił, nie przestanę filozofować i was pobudzać i pokazywać drogę każdemu, kogo tylko spotkam. (...) Tak rozkazuje bóg, dobrze sobie to pamiętacie, a mnie się zdaje, że wy w ogóle nie macie w państwie nic cenniejszego, niż ta moja służba boża. Bo przecież ja nic innego nie robię, tylko chodzę i namawiam młodych spośród was i starych, żeby się o ciało, ani o pieniądze nie troszczył jeden z drugim przede wszystkim, ani tak bardzo, jak o duszę, aby była jak najlepsza; i mówię im, że nie z pieniędzy dzielność rośnie, ale z dzielności pieniądze i wszelkie inne dobra ludzkie i prywatne, i publiczne. W "Obronie Sokratesa" nie rozstrzyga Platon (427 p.n.e.-347 p.n.e.) - uczeń Sokratesa, którego śmierć uważał za niewyobrażalną zbrodnię ateńskiej republiki - żadnych fundamentalnych spraw z dziedziny ontologii czy epistemologii, pozostaje jednak ona jednym z najważniejszych jego dialogów, dialogiem stricte etycznym. Sokrates zostaje skazany na śmierć, nie kaja się jednak, nie zmienia swojego zachowania/poglądów, choć dzięki temu mógłby uniknąć śmierci. Ważniejsza bowiem pozostaje prawda i sprawiedliwość oraz konieczność zachowania godności w każdej sytuacji. Poprzedzający Obronę Eutyfron i następujący po niej dialog Kriton nie tylko dopełniają „sprawę Sokratesa”, obrazują pseudo-moralność, ukazują pseudo-pobożność Ateńczyków, oskarżają system prawny, ale zwłaszcza w Kritonie pokazują Sokratesa jako człowieka z krwi i kości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
-Zawiera:
-Wstęp
-01, Bohaterowie biblijni na drodze występku: Abraham, Jakub i Dawid
-02, Sprawy przemocy seksualnej
-03, W szponach przemocy
-04, A co z kobietami?
-05, Pytania o Boga
-06, Skandale w Biblii: kwestia interpretacji.
-Konkluzja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 27 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Autor przedstawia filozoficzną koncepcję człowieka zawartą w poezji Leśmiana, próbuje oddać "system" Leśmianowskiej metafizyki i ontologii. Opisuje zarazem człowieka Leśmianowskiego, jak i zantropomorfizowaną naturę, ukazuje ludowe źródła takiej koncepcji człowieka i świata. Książka zawiera wnik­liwą analizę obecnych w tej poezji pierwiastków irracjonalnych i metafizycznych, także erotycznych, omówienie stosunku poety do Boga oraz swoistego ujmowania czasu i przestrzeni przez Leśmiana. - [Katarzyna Głowacka, Biuletyn Polonistyczny 27/3-4 (93-94), 340, 1984]
Spis treści
Wstęp
Zmierzch renesansowego ideału człowieka
Człowiek Leśmianowski
Ludowe źródła Leśmianowskiej koncepcji człowieka
Antropomorfizacja natury
Życie
Człowiek i świat
Człowiek i nicość
Człowiek i Bóg
Podróż do krainy rzeczy samych w sobie
Człowiek i sny
Erotyzm
Człowiek-twórca
Czas i przestrzeń
Poezja i poznanie
Zakończenie
INDEKS NAZWISK (opracowała Zenobia Mieczkowska)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1(091) [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091)A/Z [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chata / William P. Young ; przeł. Anna Reszka. - Wydanie 3. - Warszawa : Nowa Proza, 2011. - 280, [7] strony : fotografie ; 20 cm.
Tytuł oryginału: "The shack" 2007.
Na okładce i stronie tytułowej: Nigdy nie jesteś zupełnie sam.
Rok po chałupniczym wydaniu przez Brada Cummingsa, byłego pastora i właściciela powstałego tylko w tym celu wydawnictwa, äChataö sprzedała się w milionie egzemplarzy. Do dzisiaj sprzedano ponad 6 milionów. Tysiące takich ludzi jak pan Nowak, praktykujący katolik, złożyło się na sukces äChatyö, powieści napisanej przez Williama P. Younga, byłego kierownika biura i pracownika hotelowego, i wydanej przez dwóch pastorów. W ciągu roku äChataö osiągnęła status ogólnokrajowego bestsellera. Najmłodsza córka Mackenziego Allena Phillipsa Missy została porwana podczas rodzinnych wakacji. W opuszczonej chacie, ukrytej na pustkowiach Oregonu, znaleziono ślady wskazujące na to, że została brutalnie zamordowana, ale ciała dziewczynki nie odnaleziono. Cztery lata później pogrążony w Wielkim Smutku Mack dostaje tajemniczy list, najwyraźniej od Boga, a w nim zaproszenie do tej właśnie chaty na weekend. Wbrew rozsądkowi Mack przybywa do chaty w zimowe popołudnie i wkracza do swojego najmroczniejszego koszmaru. Jednakże to, co tam znajduje, na zawsze odmienia jego życie. Mack spędza w chacie weekend, uczestnicząc w czymś w rodzaju sesji terapeutycznej z Bogiem, nazywającym siebie Tatuśkiem, Jezusem, który pokazuje się pod postacią żydowskiego robotnika, i Sarayu, Azjatką uosabiającą Ducha Świętego. W czasach, gdy religia staje się coraz mniej istotna, äChataö zmaga się z ponadczasowym pytaniem: äGdzie jest Bóg w świecie tak pełnym niewysłowionego bólu?ö. Odpowiedzi, które dostanie Mack, zadziwią Was, i być może odmienią tak jak jego. W otoczce twórczej błyskotliwości äChataö jest głęboka duchowo, teologicznie oświecająca i ma moc wpływania na życie. äChataö odcina się zarówno od komunałów religijnych, jak i tanich chwytów złego pisarstwa, i ujawnia coś ważnego i pięknego na temat tańca życia z boskością. Tę historię czyta się jak modlitwę, jak najlepszy rodzaj modlitwy, pełen męki, zadziwienia, jasności i zaskoczenia. Spostrzeżenia Williama Younga są nie tylko zniewalające, ale również prawdziwe i zgodne z Biblią. äChataö to uprzejme zaproszenie do podróży do samego serca Boga. Brad Cummings, pierwszy wydawca książki sprzedawał ją z własnego garażu, a w reklamę zainwestował jedynie… 300 dolarów. äLudzie dzwonili i kupowali po kilkanaście egzemplarzy lub całe paczkiö - mówi Brad Cummings. W maju 2008 roku jedno z największych amerykańskich wydawnictw Hachette Book Group utworzyło spółkę z wydawcą äChatyö, aby wydać książkę pod wspólną marką z pełnym rozmachu planem marketingowym. Paul Young, autor äChatyö, mówi, że książka powstała jako prezent dla jego sześciorga dzieci. äChataö ma być metaforą ädomu, który budujesz na własnym cierpieniuö. Na wrażenia, jakie wywiera äChataö na czytelnikach, zapewne wpłynął fakt doświadczenia przez autora wielkiego nieszczęścia. Zazwyczaj osobiste tragedie otwierają nas i uwrażliwiają. Tak było i tym razem. Na niezwykłą mieszankę cierpienia i wiary niewątpliwie wywarły wpływ wychowanie i doświadczenia Williama Younga z dzieciństwa. Jego rodzice byli misjonarzami. William P. Young urodził się jako Kanadyjczyk i dzieciństwo spędził wśród plemienia z epoki kamiennej żyjącego na Papui - Nowej Gwinei. Tam został zgwałcony. Pod wpływem doznanego nieszczęścia Young doświadczył zwątpienia i przechodził kryzys wiary. äChataö jest beletrystyczną alegorią jego osobistej podróży przez ocean zwątpienia aż do osiągnięcia wybaczenia. Young zaczął pisać książkę w 2005 roku, aby pokazać swoje nawrócenie i nowe podejście do Boga. Do przedstawienia Boga wykorzystał postać białego starszego człowieka, stolarza i Azjatki, starając się tym samym zmienić religijne uprzedzenia. äChciałem powiedzieć coś w rodzaju: wiesz, nie wierzę, że Bóg jest Gandalfem ani Zeusem, który karze za jakiekolwiek twoje niedoskonałościö. Young rozdał pierwsze 10 kopii swoim dzieciom i przyjaciołom. Kiedy przyjaciele przyszli po więcej, aby rozesłać je znajomym, pomyślał, że książka nadaje się do udostępnienia większej liczbie odbiorców. Wysłał ją do zaprzyjaźnionego pastora, który uznał ją za rzecz wyjątkową. We trójkę z Bradem Cummingsem pracowali nad książką przez następne 16 miesięcy. Potem pokazywali ją w wydawnictwach. Niestety, żadne nie było nią zainteresowane. Chrześcijańskie wydawnictwa odrzucały ją jako zbyt świecką, komercyjne É jako zbyt religijną. Wtedy zdecydowali się wydać äChatęö na własny koszt. äChataö to piękna historia o tym, jak Bóg przychodzi do nas w naszych smutkach, do nas uwięzionych we własnych rozczarowaniach, zdradzonych przez własne wyobrażenia. Nigdy nie zostawia nas tam, gdzie nas znajduje, jeśli się przy tym nie upieramy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej