Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Emancypacja
(2)
Kształcenie
(2)
Pedagogika
(2)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Altruizm
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Humor
(1)
Kultura szkoły
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje
(1)
Patologia społeczna
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawa dziecka
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd szkolny
(1)
Solidarność (postawa)
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Niemcy
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Liczbowanie stronic w przeciwnym kierunku.
Zbiór referatów z czwartego niemiecko-polskiego sympozjum, które odbyło się w Szczecinie w 1977 roku
Bibliografia przy pracach
Zawiera:
*Wstęp
*ULF PREUSS-LAUSITZ, Zadania szkoły w XXI wieku wobec napięć między pluralimem i indywidualizmem w procesie dorastania dzieci
*DANUTA KOŹMIAN, ROBERT JANKOWSKI, Tendencje reformy ustroju szkolnego w Polsce
*KAZIMIERZ JASKOT, Zmiany w polskim szkolnictwie wyższym
*JERZY MATERNE, Komunikacja pedagogiczna jako warunek zaistnienia wspólnoty edukacyjnej Europy
*FRANCISZEK BEREŹNICKI, Dydaktyka szkoły wyższej wobec współczesnych potrzeb
*MARIA CZEREPANIAK-WALCZAK, Uczeń jako podmiot: "oblężona twierdza" czy "wieża z kości słoniowej"?
*WIESŁAW ANDRUKOWICZ, Trzy fenomeny edukacyjne dialogu
*ERNST UHE, Dualny (podwójny) system kształcenia zawodowego w Niemczech
*TERESA ŻÓłKOWSKA, Nowe formy rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych w Polsce
*ELKE SCHRÖTER, Możliwości komputera w nauce czytania, pisania
*ALEKSANDER BIELAWIEC, Komputery a problemy patologii społecznej
*ELŻBIETA JARONI, Wykorzystanie komputera w edukacji wczesnoszkolnej - możliwości i zagrożenia
*KAZIMIERZ WENTA, Metodyka kształcenia informatycznego nauczycieli klas początkowych
*MIROSŁAW KRĘŻEL, Alkoholizowanie się młodzieży szkolnej
*JUSTYNA NOWOTNIAK, "Nietypowe" zaproszenie - szkoła widziana oczyma maturzystów
*JANINA ŚWIRKO-PILIPCZUK, Rozwój podmiotowości w procesie edukacji - badania rozwojowe
*HELGA MARBURGER, Wychowanie seksualne w szkole
*LIDIA HORYŃ, Wybrane problemy wychowania zdrowotnego dzieci przedszkolnych
*NADZIEJA CYBULSKA, Edukacja seksualna uczniów w klasach niższych szkoły podstawowej
*NORBERT H. WEBER, Polska z perspektywy berlińskich uczniów. wyniki badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. 252)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 371.03 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proces emancypacji kultury szkoły / Maria Czerepaniak-Walczak. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 262, [2] strony : ilustracje, fotografia, 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 3)
Bibliografia, netografia na stronach 243-262.
Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły - upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja.
Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych, refleksyjnych, długofalowych procesów krytycznej świadomości. W publikacji autorka przedstawiła warunki wyzwalania się szkoły i edukacji z systemowych, administracyjnych i politycznych ograniczeń i restrykcji. Kultura szkoły została ukazana z perspektywy procesu jej emancypacji z uwzględnieniem obecnych realiów życia polityczno-społecznego oraz historycznego kontekstu specyfiki kultury instytucji edukacyjnej, w tym specyficznych dla niej symboliki i języka.
Publikacja skierowana do kadry pedagogicznej szkół (dyrekcji, nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych), może być przydatna także władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się kwestiach edukacji w Polsce.
Spis treści
WSTĘP. O CZYM JEST TA KSIĄŻKA?
ROZDZIAŁ 1
EMANCYPACJA - KULTURA - EDUKACJA ; EMANCYPACJA W CODZIENNOŚCI EDUKACYJNEJ
Wprowadzenie
1.1. Emancypacja: idee i praktyki; o pojmowaniu emancypacji
1.2. Emancypacja jako akt i jako proces
1.3. Relacje emancypacji, edukacji i kultury
1.4. Emancypacja w edukacyjnej codzienności i poprzez edukacyjną codzienność
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
KULTURY SZKOŁY. POJĘCIE - STRUKTURA - TYPY
Wprowadzenie
2.1. Kultura szkoły, jej pojmowanie
2.2. Kultura - klimat - dusza; intelektualne i emocjonalne podejście do kultury szkoły
2.3. Język jako element kultury szkoły
2.4. Typy kultur szkoły
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
KONTEKSTY KULTURY SZKOŁY ; PERSPEKTYWA PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ
Wprowadzenie
3.1. Kultura szkoły w kontekście kultury masowej
3.2. Kultura zaufania w szkole
3.3. Kultura szkoły w krajobrazie medialnym; między zniewoleniem i emancypacją
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
TRWAŁOŚĆ I DYNAMIKA KULTURY SZKOŁY: TRANSMISJE - TRANSFORMACJE - TRANSGRESJE
Wprowadzenie
4.1. Schola non semper reformanda est
4.2. Świadomość podmiotów kultury szkoły jako czynnik zmiany
4.3. Gramatyka szkoły: transmisje kultury szkoły
4.4. Transformacje kultury szkoły
4.5. Transgresje kultury szkoły
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5
EMANCYPACJA I EMANCYPOWANIE SIĘ KULTURY SZKOŁY
Wprowadzenie
5.1. Przesłanki emancypowania się kultury szkoły
5.2. Proces emancypowania się kultury szkoły
5.3. Kompetencje emancypacyjne, ich struktura i funkcje w procesie emancypowania się kultury szkoły
5.4. Wolność i jej potencjał edukacyjny; kultura wolności czy (i) kultura przyzwolenia (swawoli)
5.5. Intruz, "niewinny antropolog" czy naiwniak? - o badaniu kultury szkoły
5.6. Badanie w działaniu w procesie emancypowania się kultury szkoły
Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
NETOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pełna nazwa wydawcy w copyright.
Bibliografia przy rozdziałach.
SPIS TREŚCI
Krystyna Marzec-Holka, Wprowadzenie
Część I. PODSTAWY TEORETYCZNE, METODOLOGICZNE I ETYCZNE POMOCY SPOŁECZNEJ
Edmund Trempała, Pomoc spontaniczna (nieformalna) i sformalizowana (formalna)
Krystyna Duraj-Nowakowa, Metodologiczna wizja systemu zadań społeczno-edukacyjnych
Jacek Piekarski, Praca socjalna - w poszukiwaniu uzasadnień
Mieczysław Łobocki, Altruizm a działalność pracowników socjalnych i wolontariuszy
Maria Kuchcińska, Pesymistyczna perspektywa dla idei miłości bliźniego wywiedziona z warunków socjalizacji człowieka
Józef Sowa, Podmiotowość jednostki w procesie wsparcia społecznego
Maria Czerepaniak-Walczak, Emancypacja jako cel edukacji
Piotr Sałustowicz, Parę uwag na temat zanikania solidarności we współczesnym społeczeństwie
Czs II. PRACOWNIK SOCJALNY WOBEC WYMOGÓW PERSONALIZACJI I WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW POMOCY SPOŁECZNEJ
Ewa Marynowicz-Hetka, Polskie Stowarzyszenie Szkół Pracy Socjalnej jako przykład ruchu instytucjonalnego nauczycieli
Krystyna Marzec-Holka, Roszczenia podopiecznych pomocy społecznej a realizacja funkcji zawodu pracownika socjalnego
Andrzej Olubiński, Modele praktyki pracy socjalnej w warunkach przeobrażeń ustrojowych ( założenia badawcze oraz egzemplikacja empiryczna)
Barbara Kromolicka, Obraz pracownika socjalnego w świetle jego przygotowania zawodowego
Lucyna Adamowska, Autocharakterystyka pracownika socjalnego
Anna Kotlarska-Michalska, Pracownicy socjalni w świetle badań socjologicznych
Zofia Kawczyńska-Butrym, Promocja zdrowia i praca socjalna - analogie, związki i doświadczenia
Elżbieta Adamczuk, Humor jako środek interwencji społecznej
Anna Rutkowska, Pedagodzy społeczni - wolontariusze organizacji pozarządowych działających w środowisku lokalnym
Ewa Kantowicz, Prawa dziecka w kształceniu pedagogów społecznych i pracowników socjalnych
Adam Musielewicz, Urszula Sobkowiak, Możliwości udziału członków stowarzyszeń w realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej
Część III. ZAGROŻENIA ŻYCIA SPOŁECZNEGO A OBSZAR REALIZACJI ZADAŃ PRACY SOCJALNEJ
Tadeusz Pilch, Społeczne problemy Danii i jej system pomocy społecznej
Stanisław Kawula, Wsparcie społeczne wobec rodziny ryzyka a zasada pomocniczości
Barbara Smolińska-Theiss, Praca socjlna z dzieckiem i rodziną -od opieki do prewencji
Teresa Sołtysiak, Młode pokolenie o demokraqcji, egalitaryzmie i ubóstwie w okresie dokonujących się przeobrażeń w naszym kraju (doniesienia z badań)
Henryk Cudak, Zagrożenia socjalne w rodzinach z ryzykiem ubóstwa materialnego
Jerzy Stochmiałek, Wsparcie edukacyjne w sytuacji bezrobocia
Marta Komorowska, Mariusz Kucharek, Możliwości instytucjonalnych form pomocy społecznej w postępowaniu rewalidacyjnym dzieci niepełnosprawnych w okresie transformacji społecznej
Jan Saran, Z problemów obrzeża pracy socjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 364 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 197-210.
CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37.016:811.1/.9 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej