Samorząd szkolny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(1)
Flisak Jerzy. (1930-2008)
(1)
Radziewicz Julian. (1937- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Powieść polska
(3282)
Powieść amerykańska
(2914)
Kobieta
(1509)
Powieść angielska
(1485)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1248)
Samorząd szkolny
(-)
Rodzina
(1118)
Powieść młodzieżowa polska
(992)
Język polski
(948)
Przyjaźń
(863)
Poezja polska
(686)
Dziecko
(679)
Miłość
(645)
Literatura dziecięca polska
(604)
Poezja dziecięca polska
(575)
Polska
(539)
Powieść francuska
(536)
Literatura polska
(533)
Bajkoterapia
(507)
II wojna światowa (1939-1945)
(496)
Wojsko
(485)
Powieść niemiecka
(478)
Tajemnica
(476)
Wychowanie przedszkolne
(461)
Relacje międzyludzkie
(451)
Zwierzęta
(450)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(442)
Pisarze polscy
(412)
Młodzież
(400)
Uczniowie
(390)
Wychowanie w rodzinie
(390)
Nauczyciele
(374)
Historia
(368)
Rodzeństwo
(366)
Wojna 1939-1945 r.
(363)
Dzieci
(354)
Powieść młodzieżowa angielska
(352)
Wychowanie
(345)
Książka mówiona
(323)
Uczucia
(323)
Nastolatki
(320)
Śledztwo i dochodzenie
(315)
Żydzi
(310)
Opowiadanie polskie
(309)
Sekrety rodzinne
(303)
Matematyka
(292)
Dziewczęta
(286)
Życie codzienne
(285)
Magia
(283)
Filozofia
(279)
Małżeństwo
(274)
Powieść rosyjska
(274)
Sztuka
(267)
Trudne sytuacje życiowe
(262)
Psy
(259)
Nauczanie początkowe
(258)
Policjanci
(258)
Szkolnictwo
(257)
Internet
(249)
Pamiętniki polskie
(249)
Dramat polski
(247)
Kultura
(236)
Powieść dziecięca polska
(236)
Język angielski
(229)
Ludzie a zwierzęta
(229)
Polacy za granicą
(225)
Terroryzm
(224)
Polityka międzynarodowa
(223)
Boże Narodzenie
(222)
Matki i córki
(222)
Zabójstwo
(222)
Psychologia
(217)
Pedagogika
(210)
PRL
(209)
Przyroda
(209)
Zarządzanie
(209)
Unia Europejska
(201)
Wsie
(201)
Nauczanie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(197)
Przedsiębiorstwo
(194)
Psychoterapia
(192)
Wakacje
(191)
Politycy
(185)
Fizyka
(184)
Literatura
(183)
Osoby zaginione
(183)
Wybory życiowe
(182)
Publicystyka polska
(177)
Chłopcy
(176)
Podróże
(174)
Geografia
(173)
Dziadkowie i wnuki
(169)
Dziennikarze
(168)
Narkomania
(167)
Śmierć
(166)
Policja
(165)
Samorząd terytorialny
(165)
Przestępczość zorganizowana
(164)
Polityka
(161)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Proces emancypacji kultury szkoły / Maria Czerepaniak-Walczak. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 262, [2] strony : ilustracje, fotografia, 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 3)
Bibliografia, netografia na stronach 243-262.
Książka jest zaproszeniem do dyskusji nad możliwością emancypacji kultury szkoły - upełnomocnienia wszystkich podmiotów współtworzących system kulturowy szkoły w relacjach z jej dynamicznym kontekstem społecznym i światem wirtualnym, w którym zanurzona jest współczesna edukacja.
Wiedza o złożoności, wielowarstwowości i wielowymiarowości kultury szkoły i rozumienie jej specyfiki są podstawą racjonalnych, refleksyjnych, długofalowych procesów krytycznej świadomości. W publikacji autorka przedstawiła warunki wyzwalania się szkoły i edukacji z systemowych, administracyjnych i politycznych ograniczeń i restrykcji. Kultura szkoły została ukazana z perspektywy procesu jej emancypacji z uwzględnieniem obecnych realiów życia polityczno-społecznego oraz historycznego kontekstu specyfiki kultury instytucji edukacyjnej, w tym specyficznych dla niej symboliki i języka.
Publikacja skierowana do kadry pedagogicznej szkół (dyrekcji, nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych), może być przydatna także władzom oświatowym różnego szczebla oraz publicystom wypowiadającym się kwestiach edukacji w Polsce.
Spis treści
WSTĘP. O CZYM JEST TA KSIĄŻKA?
ROZDZIAŁ 1
EMANCYPACJA - KULTURA - EDUKACJA ; EMANCYPACJA W CODZIENNOŚCI EDUKACYJNEJ
Wprowadzenie
1.1. Emancypacja: idee i praktyki; o pojmowaniu emancypacji
1.2. Emancypacja jako akt i jako proces
1.3. Relacje emancypacji, edukacji i kultury
1.4. Emancypacja w edukacyjnej codzienności i poprzez edukacyjną codzienność
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 2
KULTURY SZKOŁY. POJĘCIE - STRUKTURA - TYPY
Wprowadzenie
2.1. Kultura szkoły, jej pojmowanie
2.2. Kultura - klimat - dusza; intelektualne i emocjonalne podejście do kultury szkoły
2.3. Język jako element kultury szkoły
2.4. Typy kultur szkoły
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 3
KONTEKSTY KULTURY SZKOŁY ; PERSPEKTYWA PEDAGOGIKI EMANCYPACYJNEJ
Wprowadzenie
3.1. Kultura szkoły w kontekście kultury masowej
3.2. Kultura zaufania w szkole
3.3. Kultura szkoły w krajobrazie medialnym; między zniewoleniem i emancypacją
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 4
TRWAŁOŚĆ I DYNAMIKA KULTURY SZKOŁY: TRANSMISJE - TRANSFORMACJE - TRANSGRESJE
Wprowadzenie
4.1. Schola non semper reformanda est
4.2. Świadomość podmiotów kultury szkoły jako czynnik zmiany
4.3. Gramatyka szkoły: transmisje kultury szkoły
4.4. Transformacje kultury szkoły
4.5. Transgresje kultury szkoły
Podsumowanie
ROZDZIAŁ 5
EMANCYPACJA I EMANCYPOWANIE SIĘ KULTURY SZKOŁY
Wprowadzenie
5.1. Przesłanki emancypowania się kultury szkoły
5.2. Proces emancypowania się kultury szkoły
5.3. Kompetencje emancypacyjne, ich struktura i funkcje w procesie emancypowania się kultury szkoły
5.4. Wolność i jej potencjał edukacyjny; kultura wolności czy (i) kultura przyzwolenia (swawoli)
5.5. Intruz, "niewinny antropolog" czy naiwniak? - o badaniu kultury szkoły
5.6. Badanie w działaniu w procesie emancypowania się kultury szkoły
Podsumowanie
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
NETOGRAFIA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn Oddziału Dziecięcego] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogusław Śliwerski jest jednym z najwybitniejszych przedstawicieli polskich nauk o edukacji w ostatnich dekadach. Jego kolejne książki dokonywały äprzełomów dyskursywnychö w pedagogice, a impulsy teoretyczne i empiryczne, które wnosił, odegrały ogromną rolę w kształtowaniu sposobów myślenia w edukacji i o edukacji. [...] pokazuje w sposób znakomity, poparty bardzo przekonującymi wynikami przeprowadzonych przez siebie badań, mechanizmy sprawowania władzy polityczno-edukacyjnej w Polsce. Przedstawia, jak nowe, pełne ľ aby odwołać się do myśli Foucaulta ľ władzy/wiedzy dyskursy polityczne äprzycinająö i rekonstruują rzeczywistość edukacyjną, ograniczając możliwości upodmiotowienia lokalnych aktorów życia pedagogiczno-oświatowego. W prowadzonych precyzyjnie, a jednocześnie bardzo komunikatywnie narracjach Bogusław Śliwerski pokazuje, w jaki sposób władza ustawy, rozporządzenia czy decyzji tworzy änowy światö, nową scentralizowaną rzeczywistość, w ramach której alternatywne sposoby myślenia i działania są marginalizowane/wykluczone. [...] Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu to nie tylko książka pedagogiczna, ale także politologiczna, jej Autor bowiem ukazuje nieuchronność asymetrycznych w każdym aspekcie związków (uprzedmiotawianej) oświaty z (upodmiotowioną i bezwzględnie decyzyjną) polityką i władzą. Przedstawia, niekiedy niemal ädetalicznieö, jak władza (czasami tylko dlatego, aby potwierdzić äswoją władzęö) przedostaje się do najmniejszych nawet zakątków codziennej praktyki edukacyjnej. prof. zw. dr hab. Zbyszko Melosik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej