Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
nieokreślona
(26)
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(8)
Czytelnia dla Dorosłych
(18)
Autor
Antczak Mariola
(7)
Walczak-Niewiadomska Agata (1977- )
(6)
Brzuska-Kępa Alina
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Reginia-Zacharski Jacek (1968- )
(2)
Sasin Magdalena
(2)
Szews Przemysław
(2)
Bania Radosław (1968- )
(1)
Berkan Maria
(1)
Bielawska-Batorowicz Eleonora (1956- )
(1)
Bijak-Kaszuba Maria
(1)
Brzozowski Jacek (1951-2017)
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Chomczyński Piotr (socjolog)
(1)
Ciesielski Tomasz (tancerz)
(1)
Cyrański Bohdan
(1)
Czulda Robert
(1)
Desperak Izabela (1965- )
(1)
Dodds Klaus
(1)
Domański Tomasz (1953 ; marketing)
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dziekan Marek M. (1965- )
(1)
Filion Lorraine
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Florczak Jacek (?-2011)
(1)
Gliwa Renata
(1)
Gulczyńska Anita
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Jarecka Karolina
(1)
Jaros Agnieszka
(1)
Jaros Irena
(1)
Kacprzak Andrzej (socjolog)
(1)
Kaźmierczak Arkadiusz
(1)
Kobierecka Anna (politolog)
(1)
Kobierecki Michał Marcin
(1)
Kobus Andrzej
(1)
Kobus-Ostrowska Dorota
(1)
Kosmynka Stanisław
(1)
Kowalska Jolanta E
(1)
Kryńska Elżbieta (nauki ekonomiczne)
(1)
Kucharski Leszek (ekonomia)
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Lemann Natalia
(1)
Leyko Małgorzata (teatrolog)
(1)
Lieder Wojciech
(1)
Löw Andrea (1973- )
(1)
Machnikowski Ryszard M. (1968- )
(1)
Makarczuk Anna (biolog)
(1)
Marchlewska Jolanta
(1)
Marszałek Antoni (1935- )
(1)
Maszorek-Szymala Anna
(1)
Matera Paulina (1974- )
(1)
McManus Freda
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Misztal Anna
(1)
Morawiec Arkadiusz (1969- )
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nowak Paweł A
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Pawłowska Beata (socjolog)
(1)
Pietrych Krystyna (1960- )
(1)
Pikała Anna
(1)
Plęs Łukasz Marek
(1)
Poradecki Jerzy (1942-2008)
(1)
Półrola Małgorzata
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Skoczylas-Namielska Elżbieta
(1)
Skoczylas-Tworek Agnieszka
(1)
Stelmach Michał
(1)
Synowiec-Piłat Małgorzata (1970- )
(1)
Szczepaniak-Bożyk Joanna
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szymajda Joanna
(1)
Tanaś Sławoj
(1)
Warzywoda-Kruszyńska Wielisława
(1)
Wilczyński Piotr L
(1)
Więckowska Joanna
(1)
Wojtaszek Marek M. (1980- )
(1)
Wolska-Prylińska Dorota
(1)
Woźniak-Łabieniec Marzena (1969- )
(1)
Wróblewski Michał (1985- )
(1)
Włodarczyk Jerzy
(1)
Włodarska-Frykowska Agata
(1)
Zarębski Rafał
(1)
Zatora Anna (1990- )
(1)
Znajmiecka-Sikora Marta
(1)
Łaska-Formejster Alicja
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Żakowska Magdalena (historyk)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Młodzież
(5)
Czytelnictwo
(3)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Czytelnictwo dziecięce
(2)
Czytelnictwo młodzieży
(2)
Dzieci
(2)
Infografika
(2)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikacja wizualna
(2)
Multimedia
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Promocja czytelnictwa
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Tematy i motywy
(2)
Uczucia
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Administracja publiczna
(1)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Al Qaida
(1)
Anarchizm
(1)
Andropauza
(1)
Antyterroryzm
(1)
Arteterapia
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Badania nad pokojem
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarze polscy
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Byli więźniowie
(1)
Choreoterapia
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Filmoterapia
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fotografoterapia
(1)
Friedman, Milton (1912-2006)
(1)
Fundamentalizm
(1)
Geopolityka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Hare Kryszna
(1)
Hermeneutyka
(1)
Holocaust
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwigilacja
(1)
Izolacja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języki
(1)
Językoznawstwo kognitywne
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kontrterroryzm
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys wieku średniego
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura pamięci
(1)
Logopedia
(1)
Lotniska
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Medycyna
(1)
Menopauza
(1)
Migracje
(1)
Model biznesowy
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Muzułmanie
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Neonazizm
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka społeczna nad dzieckiem
(1)
Organizacje
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Temat: dzieło
Monde (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(9)
1989-2000
(6)
2001-0
(6)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Ameryka Środkowa
(1)
Bliski Wschód
(1)
Czechosłowacja
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
NRD
(1)
Norwegia
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(9)
Monografia
(7)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Blogi
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Gazety francuskie
(1)
Książki elektroniczne
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poezja
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Słownik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Akademia Samorządowa)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 133-138.
Monografia poświęcona społeczeństwu informacyjnemu i jego roli w rozwoju społecznym i gospodarczym XXI wieku. Autor szczególną uwagę poświęcił bieżącym i planowanym działaniom samorządu terytorialnego na rzecz budowy i rozwoju społeczeństwa informacyjnego.
Budowa społeczeństwa informacyjnego została wskazana jako jeden z priorytetów rozwojowych Unii Europejskiej na najbliższą dekadę. W prezentowanej monografii Czytelnicy znajdą nie tylko definicję społeczeństwa informacyjnego oraz wyjaśnienie jego roli w rozwoju społecznym i gospodarczym XXI wieku, lecz także opis sieci powiązań, zadań i interesów różnych podmiotów administracji publicznej zaangażowanych w proces jego budowy w Polsce. Autor, wykorzystując swoje przygotowanie teoretyczne oraz wiedzę praktyczną, szczególną uwagę poświęcił bieżącym i planowanym działaniom samorządu terytorialnego na rzecz tworzenia społeczeństwa informacyjnego.
Książka została napisana przede wszystkim z myślą o pracownikach samorządu terytorialnego i administracji publicznej. Może być również interesującym uzupełnieniem wiedzy dla osób zainteresowanych praktycznymi aspektami wykorzystania technologii informatycznych.
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział 1. Dylematy rozwoju społeczeństwa informacyjnego
1.1. Społeczeństwo informacyjne w rozwoju myśli społecznej XX w
1.2. Istota i pojęcie społeczeństwa informacyjnego
1.3. Rozwój społeczeństwa informacyjnego na świecie
Rozdział 2. Społeczeństwo informacyjne w priorytetach rozwojowych Unii Europejskiej
2.1. Inwestycje dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego w latach 2007- 2013 w Polsce
2.2. Europejska agenda cyfrowa. Cele i priorytety interwencji publicznej w perspektywie 2020 r
2.3. Budowa SI w perspektywie finansowej 2014-2020
Rozdział 3. Budowa społeczeństwa informacyjnego w Polsce
3.1. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Od planowania do działania
3.2. Miejsce społeczeństwa informacyjnego w strategiach rozwojowych Polski do roku 2030
3.3. Efektywność interwencji publicznej w budowę społeczeństwa informacyjnego w latach 2007-2013
3.4. Otoczenie prawne budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce
3.5. Zadania administracji publicznej w budowie społeczeństwa informacyjnego w Polsce
Rozdział 4. Kluczowe problemy interwencji samorządu terytorialnego w budowę społeczeństwa informacyjnego
4.1. Samorząd terytorialny w budowie e-administracji
4.2. Samorządowe inwestycje w e-zdrowie
4.3. E-edukacja i e-kultura - inwestycje dla rozwoju jednostek samorządu terytorialnego
4.3.1. Warianty organizacyjne projektu eSzkoła Łódzkie 2020
4.4. Zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu mieszkańców
4.5. Komunikacja jednostek samorządu terytorialnego z mieszkańcami z wykorzystaniem TIK
Zakończenie
1. Obszary krytyczne inwestycji publicznych
2. Rekomendacje dla praktyki
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
O Autorze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia zawiera 19 rozdziałów (podzielonych na dwie części) przygotowanych przez autorów reprezentujących różne ośrodki akademickie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia : scenariusze zajęć / Anna Pikała, Magdalena Sasin. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. - 165 stron : ilustracje, fotografie, rysunki ; 24 cm.
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia oraz netografia na stronach 161-165.
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii. Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 373-410, netografia na stronie 410. Indeks.
Konflikty społeczne i ich skrajna postać - wojna - zajmowały filozofów, naukowców, artystów itd. od stuleci. Nie sposób odmówić słuszności dość banalnej opinii, iż "każda epoka ma swoje wojny" - dotyczy to oczywiście również współczesności.
Mimo krótkich okresów optymizmu, co do szans na budowę "świata bez wojen", użycie przemocy zbrojnej w wielu rejonach kuli ziemskiej nadal pozostaje jednym z głównych wzorców relacji międzygrupowych, a sama siła, czy raczej model organizacji jej użycia, określa tożsamość państw, społeczeństw i narodów. Znaczną część sceny międzynarodowej gry zajmują aktorzy, uczestniczący w pokojowej rywalizacji - dążący do pogłębiania współpracy, współzależności i harmonizacji stosunków z państwami i organizacjami międzynarodowymi. Inni pozostawiają sobie, jako dostępną, opcję użycia siły zbrojnej, mimo deklarowanej chęci uprawiania polityki opartej na pokojowych zasadach. Ostatnią kategorię obszary permanentnej wojny i dominacji przemocy zbrojnej jako środka osiągania celów politycznych. Tworzy to w konsekwencji obraz "świata podzielonego na troje", przy czym poszczególne jego składniki o ją na siebie, nierzadkie są również sytuacje przechodzenia podmiotów pomiędzy "światami".
Ład międzynarodowy pozostaje zdecydowanie dynamiczny i wydaje się wykazywać tendencję do rosnącej turbulentności. Pytania o przyszłość świata są nadal aktualne, w szczególności w zakresie wojen i konfliktów zbrojnych, które nadal powinny być postrzegane, jako główne zagrożenie dla trwałości porządku światowego. Tempo zmian we współczesnym świecie nie ominęło również zjawisk związanych z przemocą zbrojną - pojawiają się nowe zagrożenia i wyzwania, zmieniają się proporcje pomiędzy istniejącymi wcześniej. Z drugiej strony warto zauważyć, że nie było chyba w dziejach człowieka epoki, w której do dyspozycji byłoby tak wiele narzędzi (a ich liczba i jakość stale rośnie) zarządzania kryzysami i konfliktami. Tworzy to sytuację, w której nawet duża liczba czarnych scenariuszy nie pozostawia współczesnego człowieka bez nadziei na unikanie wojen.
SPIS TREŚCI
Wykaz używanych skrótów
Wstęp
CZĘŚĆ I. KOERCYJNE I KOOPERACYJNE KONCEPCJE KONFLIKTU W WYBRANYCH TEORIACH SPOŁECZNYCH
Wprowadzenie
Rozdział I. Istota konfliktu w klasycznych i poklasycznych teoriach społecznych
1.1. Klasyczne teorie konfliktu społecznego
1.2. Poklasyczne teorie konfliktu społecznego
1.3. Konflikt - władza - potęga
Rozdział II. Elementy konfliktu społecznego
2.1. Modele relacji społecznych i ich wpływ na charakter konfliktu
2.2. Potrzeby, interesy, cele i stanowiska w konflikcie społecznym
2.3. "System" i obszary konfliktu
2.4. Dynamika i etapowość zjawisk konfliktowych
Rozdział III. Model "rozwiązywania konfliktów" w warunkach suwerenności decyzyjnej podmiotów konfliktu
3.1. Transakcyjny (negocjacyjny) model konfliktu
3.2. Transcendentne modele rozwiązywania konfliktów
3.3. Konflikt i możliwości jego rozwiązywania w ujęciach systemowych
Rozdział IV. Przemoc w konflikcie
4.1. Kategorie przemocy w relacjach społeczno-politycznych
4.2. Konflikt w świetle relacji zysków i strat (teoria wglądu)
4.3. Polaryzacja stanowisk w konflikcie i dehumanizacja przeciwnika
Konkluzje
CZĘŚĆ II. INTERPRETACJE WOJNY WE WSPÓŁCZESNEJ MYŚLI POLITYCZNO-PRAWNEJ
Wprowadzenie
Rozdział V. Wojna i konflikt zbrojny - próby definiowania i klasyfikacji zjawisk
5.1. Polityczne, eschatologiczne i katastroficzne wizje wojny
5.2. "Wąskie" oraz "szerokie" zakresy postrzegania zjawisk wojny i konfliktu zbrojnego
5.3. Definicje wojny i konfliktu zbrojnego przyjmowane przez ośrodki badań ilościowo-jakościowych
5.4. Klasyfikacje wojen i konfliktów zbrojnych
Rozdział VI. W cieniu realizmu - obrazy konfliktu zbrojnego w koncepcjach i teoriach czasów zimnej wojny
6.1. Od "klasycznego realizmu" do dylematu bezpieczeństwa
6.2. Dylematy interpretacji i odpowiedzi
6.3. Konflikty zbrojne w ujęciach realizmu strukturalnego
Rozdział VII. Wojna w koncepcjach stosunków międzynarodowych ostatniego ćwierćwiecza
7.1. Wokół debaty nad równowagą pomiędzy zdolnościami ofensywnymi i defensywnymi
7.2. Neoliberalne poglądy na temat wojny jako deficytu współpracy i harmonii
7.3. Wojna jako rodzaj "instytucji społecznej" w ujęciu konstruktywistycznym
7.4. Obszary (nie)bezpieczeństwa w koncepcjach kulturowo-cywilizacyjnych, "końca" i fal
Rozdział VIII. Prawno-systemowe regulacje dotyczące użycia siły zbrojnej we współczesnych stosunkach międzynarodowych
8.1. Regulacje dotyczące wojny i agresji w stosunkach międzynarodowych w latach 1919-1991
8.2. Wokół interwencji humanitarnej. Zmiany w podejściu ONZ do kwestii użycia siły po roku 1991
8.3. Odpowiedzialność za ochronę (R2P)
Konkluzje
CZĘŚĆ III. WOJNA W "ŚWIECIE PODZIELONYM NA TROJE"
Wprowadzenie
Rozdział IX. Analiza trendów w wojnach i konfliktach zbrojnych ostatniego ćwierćwiecza
9.1. Wojny międzypaństwowe i wojny wewnętrzne
9.2. Intensywność wojen i konfliktów zbrojnych po roku 1945
9.3. Zmiany w rozmieszczeniu ognisk wojen i konfliktów zbrojnych po roku 1945
9.4. Charakter ofiar wojen i konfliktów zbrojnych
Rozdział X. "Świat podzielony na troje"
10.1. Trójdzielność współczesnego ładu międzynarodowego
10.2. Strategie rywalizacyjne w kręgu ponowoczesnym
10.3. Wojna i konflikt zbrojny w świecie nowoczesnym (industrialnym)
10.4. Regionalne kompleksy bezpieczeństwa
10.5. Strategie przetrwania i walki w świecie przednowoczesnym (przedindustrialnym)
Rozdział XI. Wojny świata ponowoczesnego
11.1. Wojna i społeczeństwo w XX i XXI wieku
11.2. "Demokratyczny pokój" w świetle teorii selektoratu
11.3. 4GW i "wojny hybrydowe"
11.4. Praktyka wojen hybrydowych - od "operacji innych niż wojna" do "wojny o serca i umysły"
Rozdział XII. Strategie walki i przetrwania w "świecie (nie)pokoju" i "świecie wojny"
12.1. Wojny nowoczesnego "świata (nie)pokoju"
12.2. Wojny o charakterze powstańczym (rebelie)
12.3. Kwestia statusu osób, biorących udział we współczesnych wojnach i konfliktach zbrojnych
12.4. Charakterystyka wojen "trzeciego typu" w "strefie wojny" (świecie przedindustrialnym)
Konkluzje
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
Indeks osób
Od Redakcji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 355 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.6 [Filia Naukowa], 316 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657.6 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i netografia przy pracach.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Artykuły zamieszczone w monografii (...) zawierają zarówno rozważania teoretyczne, wyniki badań własnych autorów jak i analizy zastanych materiałów. Wielość poruszanych zagadnień pokazuje złożoność problematyki medycznej i szerzej - biologicznego wymiaru życia społecznego, ale także - konieczność ich socjologicznego oglądu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia na stronach 161-163.
Publikacja powstała z myślą o potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań). W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków). Proponowane bloki zajęć inspirowane są wieloletnimi doświadczeniami dydaktycznymi i terapeutycznymi Autorek w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach / Przemysław Szews. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. - 114 stron : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 109-114.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 621.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 203-220.
Intensywny rozwój światowej turystyki determinuje organizację przestrzeni turystycznych będących rezultatem zmieniających się w czasie potrzeb konsumpcyjnych turysty, które decydują o odkrywaniu nowych obszarów dla turystyki, choć znanych wcześniej, to nie zawsze z nią identyfikowanych. We współczesnej turystyce kulturowej, w ramach której turysta odwiedza miejsca stanowiące lub prezentujące materialne i niematerialne dziedzictwo historyczne i artystyczne, powszechna jest m.in. śmierć.
Podróże turystyczne, w ramach których odwiedzane są przestrzenie śmierci nazwano tanatoturystyką. Tanatoturystykę można uznać za swego rodzaju pomost pomiędzy śmiercią a życiem, pomiędzy umarłymi a żywymi. Turysta jest zachęcany do kontemplacji śmierci mającej wymiar nie tylko religijny, ale również, a może przede wszystkim, społeczny. Śmierć wzbudza zarówno lęk, respekt, jak i zdystansowany uśmiech. Turystyka jest w stanie wygenerować każdy z zamierzonych skutków, w zależności od potrzeb i zasobów, jakimi dysponują i turyści, i organizatorzy atrakcji turystycznych. Popkulturowe i rozrywkowe produkty turystyczne wielokrotnie wykorzystują aspekt śmierci, jej obraz i symbolikę w celu wywołania określonych wrażeń i emocji. Zamki strachu, muzea śmierci, inscenizacje egzekucji i tortur, podróże do stref zagrożenia życia są niewątpliwie przykładem diametralnie innego, w ocenie wielu kontrowersyjnego lub nieprzyzwoitego, wykorzystania przestrzeni śmierci do celów komercyjnych.
Niezależnie, czy w wymiarze kultury wysokiej czy popularnej zawsze przekaz płynący do turysty ma dla niego wymierne znaczenie. Tanatoturystyka, stanowiąca rodzaj turystyki kulturowej, wpływa na poszerzenie świadomości społecznej, odkrywanie dziedzictwa przez przekraczanie granic kulturowych, rozbudzanie rozmaitych potrzeb, identyfikację, wartościowanie oraz interpretację kultur. Kontakt z przestrzenią śmierci może być dla turysty stymulujący, poprzez odkrywanie nieznanego dla niego świata, wielokrotnie niezrozumiałego i rodzącego obawy.
SPIS TREŚCI
1. WSTĘP
2. ŚMIERĆ I KULTURA
2.1. Zmienność interpretacji śmierci a tanatoturystyka
2.1.1. Krótka historia śmierci
2.1.2. Tabu śmierci
2.2. Dziedzictwo kulturowe śmierci
2.2.1. Kultura śmierci
2.2.2. Śmierć a tożsamość kulturowa
2.2.3. Popkulturowy wymiar śmierci
2.2.4. Okrucieństwo i transparencja śmierci
3. GEOGRAFIA KULTURY ŚMIERCI
3.1. Geografia kultury a przestrzeń śmierci
3.2. Śmierć w geografii podróży kulturowych
3.2.1. Podróże pielgrzymkowe
3.2.2. Podróże kulturowe
3.3. Geografia śmierci
3.3.1. Przestrzeń śmierci
3.3.2. Nekrogeografia – idea geograficznych badań nekropolii
3.3.3. Koncepcja geografii śmierci
4. CZŁOWIEK W PRZESTRZENI TANATOTURYSTYKI
4.1. Turystyka kulturowa
4.1.1. Turystyczna percepcja kultury
4.1.2. Turystyczny dystans międzypokoleniowy
4.2. Związki przestrzeni śmierci z przestrzenią turystyczną
4.2.1. Kulturowa przestrzeń turystyczna
4.2.2. Przestrzeń tanatoturystyki
4.2.3. Determinanty rozwoju przestrzeni tanatoturystyki
4.3. Edukacja w przestrzeni tanatoturystyki
4.3.1. Przestrzeń pamięci
4.3.2. Edukacja i wychowanie
4.3.3. Krajoznawstwo w przestrzeni tanatoturystyki
4.4.Rozwój przestrzeni tanatoturystyki na przykładzie pamięci o aktach terrorystycznych i ludobójstwie
4.4.1. Terror i ludobójstwo jako bariera ruchu turystycznego
4.4.2 Pamięć o terrorze i ludobójstwie jako stymulator ruchu turystycznego
5. ISTOTA TANATOTURYSTYKI
5.1. Atrakcyjność turystyczna kultury śmierci
5.2. Motywy podróży tanatoturystycznych
5.3. Moralne dylematy tanatoturystyki
5.3.1. Turystyczna postawa wobec śmierci
5.3.2. Moralny aspekt tanatoturystyki 1
5.3.3. Znaczenie traumy w tanatoturystyce
5.4. Typologia tanatoturystyki
5.5. Geografia tanatoturystyki
WNIOSKI
LITERATURA
SUMMARY
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338.48 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Kiedy bezrobotni zaczęli stopniowo przekształcać się w kategorię społeczną świadczeniobiorców pomocy społecznej, której status jest także zależny, ale od państwa, sytuacja statusowa ich dzieci stała się jeszcze bardziej rozmyta, a ich obecność w przestrzeni społecznej jeszcze bardziej niezauważalna. I wtedy - przypadkowo - odkryliśmy, że bieda wśród dzieci ma większy zasięg niż wśród dorosłych, a więc, że dzieci stanowią liczną zbiorowość wśród ludności biednej. Okazało się także, że miejsca dużej koncentracji ludności biednej, które nazwaliśmy "enklawami biedy", ujawniły się przede wszystkim dlatego, że tam właśnie bieda wśród dzieci była najbardziej nasilona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 304 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Infografika w prasie i Internecie / Przemysław Szews. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - 196, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 181-193.
Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – oraz z wybranych realizacji internetowych (dwóch czołowych portali internetowych i serwisu specjalizującego się w dziennikarstwie danych) autor zwraca uwagę m.in. na: ruchomość infografik, ewentualne przejawy manipulacji, błędy i odchylenia konstrukcyjne, efektywność przekazu, rodzaj grafiki, użyte środki wyrazu, wiarygodność, elementy budowy, a także powiązania między blokami i informacjami. Ocenia również spójność, wypełnianie podstawowych celów infografiki oraz zaspokajanie potrzeb informacyjnych odbiorcy z uwzględnieniem jego kompetencji wizualnych. * Książka może służyć jako podręcznik dla studentów dziennikarstwa i samych dziennikarzy zajmujących się przekazem wizualnym i tworzeniem infografik. [...] Analizy przykładów dobrych i nietrafionych infografik są jednym z bardziej znaczących atutów publikacji. [...] Monografia jest bogato ilustrowana przykładami infografik, przez co stanowi bardzo dobry materiał poglądowy, m.in. dla studentów i wykładowców dziennikarstwa oraz dziennikarzy chcących wzbogacić swój warsztat. Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Adamskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 176)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych. Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych. [Opis wg www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 160)
Bibliografia przy pracach.
Książka składa się z dwóch, wzajemnie się uzupełniających części : pierwszej, zatytułowanej "Dziecięce przestrzenie literatury" oraz drugiej-poświęconej wspieraniu czytelnictwa najmłodszych. Artykuły w niej zamieszczone zostały napisane przez polskich i tureckich przedstawicieli świata nauki, z których dwoje realizuje swoje pasje w praktyce,pracując w różnych placówkach kultury i nauki czerpiąc inspirację z pracy do działalności naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 177)
Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie. [Opis wg www.azymut.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 163)
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Książka składa się z czterech części zatytułowanych: 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym, 2. Dzieci i młodzież w świecie czasopism, 3. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz 4. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków z różnych stron naszego kraju. Książka będzie ciekawą lekturą dla: bibliologów, socjologów, psychologów, pedagogów, kulturoznawców, bibliotekarzy, nauczycieli, studentów kierunków humanistycznych oraz wszystkich tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz podmiotów na nią wpływających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 158)
Książka składa się z trzech części zatytułowanych: 1. Biblioteki w ujęciu współczesnym: fakty, liczby, koncepcje, 2. Kultura czytelnicza nastolatków w świetle badań oraz 3. Zachęcić do czytania: o sposobach na rozbudzanie zainteresowań czytelniczych nastolatków. Zamieszczono w niej artykuły zarówno przedstawicieli świata nauki jak i praktyków, autorów polskich i zagranicznych. Publikacja jest adresowana do badaczy kultury poświęcających uwagę czytelnictwu nastolatków i instytucjom, które mają na nie wpływ, a ponadto do: bibliotekarzy, nauczycieli, socjologów, psychologów, pedagogów, studentów kierunków humanistycznych oraz tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej