Sosnowski Tomasz (pedagog)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Sosnowski Tomasz (pedagog)
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(200)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Ojcostwo
(1)
Pokolenie (socjologia)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 330-364. Indeks.
Dr Tomasz Sosnowski wybrał bardzo trudną strategię badań dla realizacji swoich celów badawczych. Wartość poznawcza materiału biograficznego, bo ten dominuje w dużej mierze w procesie badawczym, zależy m.in. od sztuki budowania relacji werbalnej z badanym, z interlokutorem. Jest dla doświadczonego badacza kryterium, wedle którego można wnosić o wartości poznawczej uzyskanego materiału. Tym kryterium jest możliwość budowania wniosków, podsumowania, konkluzji na podstawie uzyskanego materiału. ( ) Przyznaję, że sposób pracy badawczej Autora, która z rozmowy (wywiadu pogłębionego) - przeistacza się w uogólnienia, a kolejne uogólnienia są budulcem konkluzji badawczych, a te prowadza do zasadnej teorii - jest imponujący i spełnia wszelkie oczekiwania rzetelności i trafności metodologicznej.
I ten ład poznawczy dokonuje się w sytuacji, gdy materiał z konkretnych badań jakościowych jest - jak nazywa to Autor - "szorstki", "niewygładzony". Ale za ta szorstkością i niewygładzonym językiem kryje się prawda głębsza niż w wygładzonych komunikatach opracowań naukowych.
"Monografię dra Tomasza Sosnowskiego uznaję za dzieło oryginalne w rozwiązaniach warsztatowych." - [z recenzji prof. zw. dr. hab. Tadeusza Pilcha]
SPIS TREŚCI
Wstęp
I
Ojcostwo w perspektywie społeczno-historycznej
1. Ojciec i ojcostwo - ujęcie definicyjne
2. Aspekty ojcostwa
2.1. Aspekt biologiczny
2.2. Aspekt prawny
2.3. Aspekt duchowy
2.4. Aspekt pedagogiczny
3. Ojciec i ojcostwo - rys historyczny
4. Kierunki i problematyka badań nad rodziną a zagadnienie ojcostwa
5. Badania nad ojcostwem - stagnacja czy renesans?
II
Mężczyzna jako ojciec we współczesnym świecie
1. Rola ojca w rodzinie w świetle zachodzących przemian
2. Nieobecność ojca w rodzinie - wybrane konsekwencje
3. Istota tradycyjnych i współczesnych modeli ojcostwa
4. Kryzys ojcostwa - mit czy smutna rzeczywistość
III
Ojcostwo w perspektywie doświadczeń z rodziny pochodzenia
1. Międzypokoleniowa transmisja zachowań ojcowskich w perspektywie pokoleniowej
2.Rodzinne doświadczenia w świetle teorii osobowości Juliana B. Rottera
3. Proces transmisji międzypokoleniowej w rodzinie w kontekście założeń modelu Murraya Bowena
IV
Założenia metodologiczne badań własnych
1. Orientacja metodologiczna i jej uzasadnienie
2. Obszary, cele i problemy badawcze
3. Metoda badań: studium przypadku
4. Grupa badana
5. Analiza i obserwacja jakościowa
6. Etyczne aspekty prowadzonych badań
V
Doświadczanie ojcostwa w świetle narracji ojców z trzechpokoleń
1. "Dziecko w moim życiu i co dalej...?" - męskie spojrzenie na życie przez pryzmat własnego ojcostwa
2. "Wychowanie? A co to takiego?" - postrzeganie wychowania przez trzy pokolenia ojców
3. "Rola ojca... - jaka była, jest, powinna być... " - rozumienie znaczenia własnej roli w wychowaniu w percepcji badanych mężczyzn
4. "Czasy - jakie czasy? Sprzyjające czy utrudniające...?" - realia życia warunkujące ojcostwo trzech pokoleń
5. "Rodzina jest najważniejsza!" - rodzina pochodzenia źródłem zachowań ojcowskich
6. "Media? Co one mają do tego?" - rola mediów w realizacji ojcostwa trzech pokoleń
7. "Każde miejsce stwarza różne możliwości" - ojcostwo uwarunkowane miejscem zamieszkania badanych ojców oraz innymi postawami innych osób z otoczenia
8. "Jakim byłem tatą"? - postrzeganie własnego ojcostwa w perspektywie czasu
9. Konkluzje
VI
Modele ojcostwa w perspektywie trzech generacji
1. Model w literaturze przedmiotu - niebezpieczeństwo interpretacyjne w perspektywie ojcostwa
2. "Powrót do przeszłości" - modele ojcostwa w perspektywie minionego czasu
3. "Okres przejścia i poszukiwania" - czas, który łączy pokolenia
4. "Nowy, to znaczy jaki?" - ojcostwo na miarę czasów współczesnych
VII
"Ojcostwo, które nie zna granic czasu" - ponadpokoleniowy model ojcostwa
VIII
Refleksje i uwagi krytyczne badacza. Podsumowanie
Literatura
Indeks nazwisk
Spis obiektów graficznych
Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej