Butkiewicz Tomasz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Butkiewicz Tomasz
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Ideologia
(1)
Indoktrynacja
(1)
Narodowopolityczne Zakłady Wychowawcze
(1)
Nazizm
(1)
Szkoły
(1)
Trzecia Rzesza (1933-1945)
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Ziemie Polskie pod Okupacją 1939-1945)
Bibliografia na stronach 417-447. Indeks.
Prezentowaną pracę można ocenić jako przyczynek do historii pedagogiki totalitarnej III Rzeszy. Do chwili obecnej nie ukazała się w Polsce szersza monografia przybliżająca metody kształcenia przyszłej elity Hitlera. W literaturze niemcoznawczej tego okresu pozycja niniejsza uzupełnia lukę dotyczącą poznania koncepcji ideologicznych w ośrodkach elitarnych administracji państwa narodowych socjalistów nazwanych NAPOLA od Nationalpolitische Erziehungsanstalten. Książka ta powinna trafić do rąk czytelnika poszukującego odpowiedzi na temat praktyk stosowanych w ośrodkach elitarnych w latach 1933 – 1945. W dużej części posłużyły ku temu innowacje merytoryczno – dydaktyczne, a wraz z nimi realizacja utopii narodowego socjalizmu. Wkomponowane w kanony nazistowskiej pedagogiki przynieść miały progresję uformowania „jednostki ludzkiej” (Mänschliche Material). W optyce ideologów i pedagogów hitlerowskich był nim Niemiec – Aryjczyk o blond włosach i niebieskich oczach, a model ten odpowiadał oczekiwaniom państwa totalitarnego. - [https://ksiegarnia.pwn.pl/]
Publikacja w ramach centralnego projektu badawczego IPN „Ziemie polskie pod okupacją 1939–1945”.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Nazistowskie koncepcje ideologiczno-wychowawcze. Miejsce Mein Kampf i praktyk politycznych III Rzeszy w ewolucji i radykalizacji utopii niemieckiego "nowego człowieka"
1.1 Ideologiczne podstawy koncepcji wychowania
1.2. Ludzie współtworzący profil ideologicznej edukacji elity Hitlera
1.3. Koncepcje ideologiczno-wychowawcze III Rzeszy: treść, cele i praktyki polityczne
1.4. Niemiecki Centralny Instytut Wychowania i Nauczania w kształtowaniu programów pedagogiki totalitarnej
ROZDZIAŁ 2. Miejsce szkół elitarnych w systemie szkolnictwa III Rzeszy
2.1. Geneza szkolnictwa elitarnego
2.2. Nowa elita w systemie nazistowskiej polityki edukacyjnej
2.3. Powstanie elitarnej szkoły Napola dla chłopców
2.4. Prawne i administracyjne podstawy funkcjonowania szkół
2.5. Powstanie elitarnej szkoły Napoli dla dziewcząt
2.6. System naboru i społeczne pochodzenie przyjętych junaków i junaczek
ROZDZIAŁ 3. Szkoły elitarne na drodze do realizacji koncepcji ideologiczno-wychowawczej
3.1. Architektura i wyposażenie szkół oraz związane z nim koszty
3.2. Kadra pedagogiczna: wewnętrzna hierarchia, poglądy, postawy
3.3. Cele i metody dydaktyczne w kształceniu elity Adolfa Hitlera
3.4. Programy nauczania i ich związek z ideologią III Rzeszy
ROZDZIAŁ IV. Działalność ideologiczna i wychowawcza szkół Napoli w latach 1933-1939. Marzenia o niemieckim "nowym człowieku"
4.1 Historia, język niemiecki i języki obce jako środki ideologicznego upolitycznienia
4.2. Dodatkowe przedmioty: biologia, nauka o rasie, geografia polityczna
4.3. Kształtowanie nowego światopoglądu. Wieczory polityczne i religia wspólnoty nazistowskiej
4.4. Przedmioty ścisłe jako środek wojskowego wychowania: fizyka, chemia i matematyka
4.5. Zajęcia plastyczne, muzyka i teatr
4.6. Tężyzna fizyczna i zajęcia obronno-militarne
4.7. Internat, ferie, rekreacja. Czas wolny oraz praktyki na wsi i w przemyśle
4.8. Egzaminy końcowe i egzamin z dojrzałości
ROZDZIAŁ 5. Działalność szkół Napoli w okresie II wojny światowej 1939-1945
5.1. Udział byłych junaków w działaniach II wojny światowej
5.2. Wpływ wojny na funkcjonowanie szkół w okresie triumfów III Rzeszy
5.3. Periodyki Napoli w propagowaniu wojny
5.4. Prawdziwe oblicze wojny: męstwo, strach, rozczarowanie, rozpacz
5.5. Lata powojenne i nowy rozdział w życiu byłych junaków
Epilog
Ilustracje
Źródła archiwalne
Streszczenie
Bibliografia
Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 94(430) [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej