Kaca Przemysław
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Kaca Przemysław
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(209)
Steel Danielle (1947- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(199)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Zarawska Patrycja (1970- )
(194)
Fabianowska Małgorzata
(172)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(158)
Gawryluk Barbara (1957- )
(156)
Shakespeare William (1564-1616)
(156)
Stanecka Zofia (1972- )
(152)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(151)
Słowacki Juliusz
(151)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(144)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(141)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(141)
Lech Justyna
(138)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(136)
King Stephen (1947- )
(134)
Christie Agatha (1890-1976)
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Roberts Nora (1950- )
(127)
Szulc Andrzej
(124)
Zimnicka Iwona (1963- )
(122)
Mazan Maciejka
(121)
Oklejak Marianna (1981- )
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(116)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(114)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(110)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Disney
(104)
Onichimowska Anna (1952- )
(104)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(100)
Włodarczyk Barbara
(99)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(97)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Ross Tony (1938- )
(96)
Skalska Katarzyna
(92)
Tuwim Julian (1894-1953)
(92)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Tyszka Wojciech
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(89)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(88)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Coben Harlan (1962- )
(86)
Mróz Remigiusz (1987- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Widmark Martin (1961- )
(84)
Frączek Agnieszka (1969- )
(82)
Polkowski Andrzej
(82)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(81)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(81)
Sekuła Elżbieta
(80)
Michalak Katarzyna (1969- )
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(77)
Goscinny René (1926-1977)
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Prus Bolesław (1847-1912)
(75)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Makuch Maria (1954- )
(73)
Papuzińska Joanna (1939- )
(73)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Rusinek Joanna (1979- )
(72)
Sempé Jean-Jacques (1932-2022)
(72)
Usenko Natalia (1969- )
(72)
Drewnowski Jacek (1974- )
(71)
Piotrowska Eliza (1976- )
(71)
Siewior-Kuś Alina
(71)
Simon Francesca (1955- )
(71)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Hip-hop
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Postawy
(1)
Subkultura
(1)
Zwalczanie
(1)
Gatunek
Muzyka hip-hop
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Hip-hop jako narzędzie resocjalizacji młodzieży / Przemysław Kaca. - Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, copyright 2014. - 137 stron : fotografie kolorowe, tabele ; 20 cm.
Bibliografia na stronach 119-121.
Hip-hop… kultura przepełniona żywiołowością, spontanicznością oraz skłonna do refleksji i obserwacji. To nie tylko ulica, osiedlowa ławka, ale przede wszystkim głos protestu, buntu oraz głęboka poezja. Według hip-hopu najważniejszą wartością w egzystencji ludzi jest wolność.
Nie należy stygmatyzować kultury hiphopowej. W człowieku nie może rodzić się odraza do pokolenia, które ceni sobie szczerość i autentyczność. Społeczeństwo powinno zdawać sobie sprawę z tego, że hip-hop jest dla wielu młodych ludzi sposobem życia oraz głosem protestu na to, co się dzieje w kraju i na świecie.
Książka ukazuje pozytywną rolę hip-hopu w kształtowaniu postaw i zachowań młodzieży zagubionej w życiu, a także zwraca uwagę na funkcję terapeutyczną tego gatunku muzycznego.
“To, co może złudnie wydawać się wulgarnym tekstem, kolokwialnie wykrzyczaną pod prostą nutę frazą, okazać się może nacechowanym emocjonalnie przekazem płynącym z duszy. Ilekroć nie można wypowiedzieć słów wprost i narzucona jest nienaturalna bariera milczenia, przychodzi moment bólu egzystencjalnego. Lekarstwem może być hip-hop". - [Łukasz Kuchnowski]
SPIS TREŚCI
Wstęp
1. ROLA MUZYKI W WYCHOWANIU
1.1. Muzyka w życiu człowieka
1.2. Ogólnowychowawcze wartości muzyki
1.3. Arteterapia w wychowaniu
1.4. Muzykoterapia i jej rodzaje
1.5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej
2. NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
2.1. Pojęcie niedostosowania społecznego
2.2. Zachowania dewiacyjne a zaburzenia w wychowaniu rodzinnym
2.3. Zachowania dysfunkcjonalne wśród uczniów
2.4. Zjawisko agresji występujące u osób niedostosowanych społecznie
2.5. Przejawy agresji w wybranych podkulturach młodzieżowych
2.6. "Dzieci ulicy" oraz ich niedostosowanie społeczne
2.7. Proces kształtowania prospołecznych postaw u nieletnich
2.7.1. Relacja wychowawcza w resocjalizacji nieletnich
2.7.2. Prospołeczne modelowanie
2.7.4?. Cechy skutecznego wychowawcy
2.8. Usamodzielnienie formą zapobiegania wykluczeniu społecznemu młodzieży niedostosowanej
3. ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
3.1. Rola hip-hopu w kształtowaniu sfery uczuć i procesów emocjonalnych
3.2. Rola hip-hopu w kształtowaniu wyobraźni i postawy twórczej
3.3. Rola hip-hopu w kształtowaniu procesów poznawczych człowieka
3.4. Związek pomiędzy słuchaniem hip-hopu przez młodzież a rozwojem myślenia
3.5. Rola hip-hopu w podnoszeniu na duchu oraz likwidowaniu zmęczenia u człowieka
3.6. Hip-hop jako pomoc w rekompensowaniu niepowodzeń w innych dziedzinach życia człowieka
3.7. Powiększanie zasobu słownictwa przez hip-hop
3.8. Przyczynianie się hip-hopu do nabierania nowych spostrzeżeń i odczuć u słuchacza
3.9. Podsumowanie i weryfikacja hipotez
Zakończenie i wnioski
BIBLIOGRAFIA
ZAŁĄCZNIK 1:
KWESTIONARIUSZ WYWIADU - Wywiad z wychowankami z placówki socjalizacyjnej "Mój Dom - Moja Przyszłość" w Słupsku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej