Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(155)
Forma i typ
Książki
(153)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Artykuły
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
nieokreślona
(81)
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(15)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(25)
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(15)
Czytelnia dla Dorosłych
(16)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
(8)
Autor
Czerniawska Ewa (1955- )
(6)
Brześkiewicz Zbigniew W
(4)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(4)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(4)
Buzan Tony
(3)
Sawiński Julian Piotr
(3)
Green Gordon W
(2)
Isaacson Walter (1952- )
(2)
Krysiak Włodzimierz
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mieleszkiewicz Ewa
(2)
Morka Jerzy
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Radecki Edward
(2)
Radwańska Anna (pedagogika)
(2)
Radzicki Józef
(2)
Selikowitz Mark
(2)
Sperling Abraham Paul (1912- )
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Wierzejska Agnieszka
(2)
Włodarski Ziemowit
(2)
Adamek Irena
(1)
Alexander Lawrence T
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Anderson Poul (1926-2001)
(1)
Angelöw Bosse (1954- )
(1)
Anglin Jeremy M. (1944- )
(1)
Asbury Kathryn
(1)
Askocenckaa Tat'ana Ur'evna
(1)
Askoczenska Tatiana
(1)
Ayres Linda R
(1)
Baddeley Alan D. (1934- )
(1)
Bakalarczyk Krystyna
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Baszczak Olga (1971- )
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bonk Irina
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Braun Eldon M
(1)
Braun Eldon M. (1943-)
(1)
Briggs Leslie J. (1919- )
(1)
Brown Graham (1969- )
(1)
Bruner Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Budohoska Wanda (1920-1997)
(1)
Buzan Barry (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Bąkiewicz Grażyna (1955- )
(1)
CZERNIAWSKA EWA
(1)
Calhoun Emily (1951- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Clauss Günter
(1)
Cook Jonathan
(1)
Cummings Rhoda
(1)
Cussler Clive (1931-2020)
(1)
Czahajda Radosław
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czornyj Maksymilian (1989- )
(1)
Czornyj Max (1989- ). Honoriusz Mond
(1)
Czub Magdalena
(1)
Daszkiewicz Michał
(1)
Davis Robert Harlan (1922- )
(1)
Davis Ronald D
(1)
Davis Ronald D. (1942-)
(1)
Dawson Peg
(1)
De Bono Edward (1933- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dowiat-Urbański Dobrosław
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Drob Janusz
(1)
Dutton Talia
(1)
FIJAŁKOWSKA Bożena
(1)
Filipek Dorota
(1)
Fisher Gary
(1)
Forrestal Peter (1944- )
(1)
Fulton Josephine
(1)
Gagné Robert Mills (1916-2002)
(1)
Galloway Charles
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gierszewski Dorota
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Gopnik Alison
(1)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grüning Christian (1977- )
(1)
Grębski Marek
(1)
Guare Richard
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Guzowska-Dabrowska Małgorzata
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Haman Ewa
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hartman Monika
(1)
Herron J. Dudley (1936- )
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(68)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(43)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(154)
Język
polski
(153)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Licea
(1)
Licealiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Uczenie się
(92)
uczenie się
(23)
Nauczanie
(20)
Pamięć
(11)
Dziecko
(10)
Motywacja uczenia się
(10)
Mózg
(9)
Uczeni
(9)
Myślenie
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Mnemotechnika
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oceny szkolne
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Zdolności
(3)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Języki
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Neuropsychologia
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika
(2)
Pisanie
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia uczenia się
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samorealizacja
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Trudności w matematyce
(2)
Trudności w uczeniu się matematyki
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Wynalazcy i odkrywcy
(2)
Ćwiczenia
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Afazja
(1)
Algorytmy
(1)
Andragogika
(1)
Arteterapia
(1)
Artyści
(1)
Badania naukowe
(1)
Benchmarking
(1)
British American Tobacco Polska
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Chemia
(1)
Coaching
(1)
Czarodzieje
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych
(1)
Delphi Poland SA
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysortografia
(1)
Dzieci z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziedziczność
(1)
Edukacja wczesnoszkolna
(1)
Edukacja zintegrowana
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzamin
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperymenty medyczne na ludziach
(1)
Franklin, Benjamin (1706-1790)
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupa terapeutyczna
(1)
Heurystyka
(1)
Honoriusz Mond (postać fikcyjna)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inteligencja u zwierząt
(1)
Inżynierowie
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1701-1800
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Finlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
León (Hiszpania ; prowincja)
(1)
Niemcy
(1)
Salamanka (Hiszpania)
(1)
Segovia (Hiszpania)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradniki
(10)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(7)
Powieść
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Biografia
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Podręcznik
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Monografia
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Komiks
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Kryminał
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Science fiction
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(10)
Historia
(4)
Nauka i badania
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Chemia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
155 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-410. Indeks.
- Kto był większym uczonym: Newton czy Einstein? Kopernik czy Darwin? Badacze dziejów nauki nie stawiają takich pytań. Gdyby jednak musieli na nie odpowiadać, większość stwierdziłaby prawdopodobnie, że osiągnięcia naukowców różnych epok i rozmaitych specjalności są nieporównywalne, w związku z czym ustalanie hierarchii naukowych geniuszy jest zadaniem karkołomnym. Karkołomnym - to prawda. Ale czy bezsensownym? Książka Johna Simmonsa dowodzi, że jest wręcz przeciwnie. Zestawiając listę 100 najwybitniejszych uczonych wszech czasów, umożliwia nam spojrzenie na różne dziedziny ludzkiej wiedzy - takie jak astronomia, matematyka, fizyka, chemia, biologia, medycyna, psychologia antropologia - jako na części składowe jednej Nauki, rozwijającej się od czasów Archimedesa do dziś. Hierarchiczny porządek omawianych postaci może oczywiście w poszczególnych wypadkach być kwestionowany. Trzeba jednak pamiętać, że kryteria, jakimi posługiwał się ustalający ową hierarchię autor (a także doradzający mu specjaliści), odzwierciedlają pewien aktualny stan wyobrażeń na temat celów i zadań ludzkiej wiedzy, te zaś nie są historycznie niezmienne. Nauka - jedna, choć różnorodna, wciąż ta sama, a równocześnie zmieniająca się - jest główną bohaterką tej pasjonującej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 929 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Bf [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Edukacja XXI wieku.)
Na s. tyt.: Jak uczyć (się ): polisensorycznie, obupółkulowo, wielointeligentnie, czyli jak uczyć (się) ze zrozumieniem procesu, w którym uczestniczy każdy nauczyciel i każdy uczeń.
Na okł.: Kampania na Rzecz Uczenia się.
Autorzy w szczegółowy sposób omawiają umiejętności uczenia się. Wśród zagadnień przedstawiają programowanie neurolingwistyczne, poznawcze funkcje mózgu człowieka, kinezjologię edukacyjną, Teorię Wielorakiej Inteligencji. Praca zawiera ćwiczenia, aneksy dotyczące aktywności rozwijającej umiejętności uczenia się i metody aktywizujące proces uczenia się w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Benjamin Franklin : życie Amerykanina / Walter Isaacson ; tłumaczenie Jan Szkudliński. - Wydanie I. - Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, copyright 2020. - 638 stron, [16] stron tablic : fotografie, ilustracje, portrety ; 22 cm.
Wciągająca biografia jednego z najwybitniejszych polityków i najbardziej wszechstronnych myślicieli w historii Benjamin Franklin był nie tylko jednym z ojców założycieli Stanów Zjednoczonych, lecz również prawdziwym człowiekiem renesansu, który pod wieloma względami wyprzedził swój czas. Był genialnym naukowcem, wynalazcą, przedsiębiorcą, dyplomatą, pisarzem, strategiem i jednym z najwybitniejszych myślicieli politycznych w historii. Osobowość tego skutecznego polityka i ciekawego świata twórcy inspiruje dzisiaj tak samo, jak dwa wieki temu. Jego historia uczy, jak prowadzić życie praktyczne, a jednocześnie uduchowione, jak osiągnąć osobisty sukces i służyć społeczeństwu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(7/8) [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z archiwów Numa ; 9)
Powieść z cyklu "Z archiwów NUMA".
Japoński statek towarowy przemierza wschodni Atlantyk w pobliżu Azorów i nagle staje w płomieniach. Łódź piratów płynie w jego stronę, by wykorzystać katastrofę, i niespodziewanie eksploduje. Czy ma to związek z porwaniem słynnego naukowca w Genewie? Z ucieczką tajemniczego Rosjanina z kraju sześćdziesiąt lat temu? Z odkryciem niezwykłego podwodnego cmentarzyska statków i samolotów na dnie morza? Kurt Austin zaczyna badać tę sprawę i odkrywa przerażający projekt produkcji broni o niemal mitycznej mocy i zuchwały plan niewyobrażalnego szantażu wobec światowych mocarstw...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111(73)-3 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego stali się sławni / przekład Janusz Drob. - Lublin : Epideixis, [1993]. - 188, [4] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 27 cm.
(Pytania i Odpowiedzi)
Dlaczego stali sie sławni... Mojżesz, Juliusz Cezar, Perykles, Elżbieta I, Piotr Wielki, Jan Paweł II... ludzie, którzy stanęli na Księżycu i wiele, wiele innych postaci? Czy to zasługa ich talentu, zdolności i ambicji czy może miejsca, w którym żyli, okoliczności i problemów, przed jakimi zostali postawieni? Aby "stac się sławnym" trzeba również, a może przede wszystkim, przeczytać tę książke.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Inteligencja i Emocje)
Tyt. oryg.: "Memory : a self-teaching guide" 2003. Na okł. podtyt. : przewodnik po technikach szybkiego zapamiętywania.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.95 [Wypożyczalnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Filii Miejskiej "Górny Taras"
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Filia Miejska "Górny Taras"] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (3 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CDR [Magazyn Oddziału Dziecięcego] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 77.
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest niewystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli. Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień. Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci. Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 376-056.264 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 209-234.
Autor przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, Autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-325.
Książka wyrasta z refleksji nad zaangażowaniem obywatelskim w odniesieniu do życia publicznego w kontekście doświadczeń polskich i niemieckich. Zaangażowanie to przejawia się w aktywności mieszkańców w różnych obszarach przestrzeni lokalnej. Partycypacja stwarza możliwość uczenia się obywatelskości, szczególnie przez osoby dorosłe. Edukacja obywatelska jest więc procesem, który ułatwia poznawanie życia społecznego i sprawne w nim funkcjonowanie. W publikacji poddano analizie edukacyjne aspekty aktywności podejmowanej w przestrzeni lokalnej w ramach budżetów obywatelskich. Założono, że budżety są narzędziami niwelacji niedorozwoju mechanizmów partycypacji społecznej i demokratyzacji istotnych sfer życia publicznego. Omówiona idea umożliwia członkom społeczeństwa współzarządzanie na poziomie lokalnym i aktywność w sferze publicznej. Stwarza szansę uczenia się obywatelskości, rozumienia zasad funkcjonowania demokratycznego państwa, kształtuje postawy i umiejętności, w wyniku których możliwe staje się zaangażowanie obywatelskie. Tezą publikacji jest stwierdzenie, że lokalne zaangażowanie obywatelskie uznać można za kategorię stanowiącą płaszczyznę realizacji dążeń jednostek do poczucia współdziałania i współbycia w szerszym kontekście społecznym.
"Praca zawiera dobry i wiarygodny, inteligentnie skonstruowany opis: genezy, ewolucji form, kontekstu społeczno-ekonomicznego, a także funkcji edukacji obywatelskiej w środowisku lokalnym na terenie Polski i Niemiec. Wskazuje twórców i specyfikę tej edukacji, jej złożoność, liczne uwarunkowania oraz możliwość kontynuowania edukacji obywatelskiej jako ważnego stymulatora aktywności społecznej mieszkańców środowiska lokalnego". - [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Aleksandra]
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie Rozdział I. Spór o istotę obywatelskości
ROZDZIAŁ I. SPÓR O ISTOTĘ OBYWATELSKOŚCI
1. Sfera publiczna obszarem kształtowania się obywatelskości
2. Obywatelskość w kontekście teoretycznych koncepcji współzarządzania - local governance
3. Obywatelskość jako wyraz wspólnotowości
4. Zaangażowanie obywatelskie jako wyraz obywatelskości
5. Obywatelskość we współczesnym dyskursie
ROZDZIAŁ II. TEORETYCZNE PODSTAWY EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Istota i znaczenie edukacji obywatelskiej dorosłych
2. O paradygmatycznej zmianie w edukacji
3. Idea całożyciowego uczenia się i inne teorie uczenia się w ujęciu paradygmatycznym
4. Sytuacyjne uczenie się i Sendce Learning (uczenie przez zaangażowanie)
5. Samokierowane uczenie się (SGL)
6. Podmiotowe uczenie się
ROZDZIAŁ III. TRADYCJE I WSPÓŁCZESNOŚĆ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
1. Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku
2. Edukacja obywatelska w Niemczech po 1945 roku
3. Sfera aktywności obywatelskiej w dokumentach strategicznych państwa
4. Edukacja obywatelska dorosłych w Polsce i w Niemczech w świetle zmiany paradygmatycznej
5. Współczesna edukacja obywatelska
ROZDZIAŁ IV. PROCES WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI OBYWATELSKIEJ W PRZESTRZENI LOKALNEJ
1. Organizatorzy i miejsca edukacji obywatelskiej
2. Fundacje i stowarzyszenia społeczne
3. Wolontariat
4. Nowe ruchy społeczne
5. Nowe media i technologie
Budżet obywatelski
ROZDZIAŁ V. EDUKACJA OBYWATELSKA NA RZECZ LOKALNEGO ZAANGAŻOWANIA
1. Ewolucja budżetu obywatelskiego
2. Cel jako strategia mobilizacji
3. Kontekst i relacje strukturalne
4. Proces jako strategia edukacyjnego postępowania
5. Społeczne implikacje zastosowania budżetu
ZAKOŃCZENIE. EDUKACJA OBYWATELSKA DOROSŁYCH W UJĘCIU MODELOWYM
BIBLIOGRAFIA
SPIS SCHEMATÓW
SPIS TABEL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.3 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej