Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Status
unknown
(1)
Branch
Filia w Pniewie
(1)
Author
Cekiera Czesław (1930- )
(2)
Dyczewski Leon (1936-2016)
(2)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Janeczek Stanisław (1951- )
(1)
Starościc Anna
(1)
Stępień Antoni Bazyli (1931- )
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
AIDS
(2)
Narkomania
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Psychoterapia
(2)
Rodzina
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Filozofia chrześcijańska
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Kultura
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Oświecenie
(1)
Państwo
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Reforma oświaty
(1)
Społeczeństwo
(1)
Wychowanie
(1)
dzieciństwo
(1)
dziecko niesłyszące
(1)
Subject: time
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
10 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Filia w Pniewie
Brak informacji o dostępności: sygn. 613.81/.84 [Filia w Pniewie] (1 egz.)
Book
In basket
Kultura polska w procesie przemian / Leon Dyczewski. - [Wyd. 1, (dodr.)]. - Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL , 1995. - 310 s. ; 24 cm.
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; $v 30.)
No cover
Book
In basket
No cover
Book
In basket
No cover
Book
In basket
Book
In basket
(Źródła i Monografie / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 459)
Bibliografia na stronach 310-324. Indeks.
Tom prezentuje bogactwo i skomplikowane przemiany w zakresie nowożytnej kultury intelektualnej, przede wszystkim na gruncie oświeceniowych reform szkolnych, a zwłaszcza przeprowadzonych w Rzeczypospolitej Obojga Narodów, ale ukazanych na tle europejskim. Presja rozwijających się nauk przyrodniczych sprzyjała odchodzeniu od szkolnictwa ukierunkowanego humanistycznie i filozoficznie w kierunku postępującego wzmocnienia kształcenia o charakterze zawodowym. Wzrastająca rola centralnych władz państw absolutystycznych wyznaczała oświacie nowe zadania wychowawcze, czyniąc ze szkolnictwa fundament nowego ładu ideowego i społeczno-politycznego. W odradzającej się Rzeczypospolitej zmiany te dokonały się w szkolnictwie kościelnym, początkowo w oświacie prowadzonej przez zakon pijarów, a po kasacie zakonu jezuitów, których szkoły przejęło państwo, przynajmniej postulatywnie, w odniesieniu do całości ówczesnej oświaty, zwłaszcza szkolnictwa średniego i wyższego. Stąd też niniejszy tom łączy obydwa typy reform, akcentując na zasadzie tzw. długiego trwania ich relatywnie pojętą ciągłość, zarówno w wymiarze naukowym, jak i ideowym, a także ich religijno-moralistyczny i obywatelski charakter.Niniejsza publikacja chce się skromnie wpisać w obchody 100-lecia odzyskania niepodległości oraz 100-lecia KUL, widząc w tym rocznicowym zespoleniu niegasnący znak nadziei, że rzetelnie prowadzone szkolnictwo będzie niezastąpionym fundamentem ładu ideowego, społecznego i gospodarczego naszej Ojczyzny, a KUL zachowa w niej swe trwałe i znaczące miejsce.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again